مسوولان-حکومتی-مصروف-حذف-رقبای-سیاسی‌-هستند

جبهه ملی نوین می‌گوید که مسوولان حکومتی به جای خدمت به مردم و تامین امنیت؛ مصروف مسایل سیاسی و حذف رقبای سیاسی‌شان هستند.

به گزارش افغان نیوز: افزایش نا امنی‌ها در روزهای اخیر موجی از انتقادها را حواله‌ مسوولان حکومتی و رهبران نهادهای امنیتی کرده است.

در تازه ترین مورد، انوارالحق احدی رییس جبهه ملی نوین، وضعیت کنونی را بحرانی خوانده تاکید کرد که مسوولان حکومتی و حتی همکاران بین المللی افغانستان، توانایی بیرون کشیدن افغانستان از بحران کنونی را ندارند.

آقای احدی مسوولان حکومتی را به حذف رقبای سیاسی شان متهم کرده می‌گوید که در حال حاضر اولویت حکومت خدمت به مردم نیست.

آقای احدی گفت:" مسوولان حکومتی به جای خدمت به مردم مصروف مسایل سیاسی و حذف رقبای سیاسی و توطیه و دسیسه سازی علیه سیاسیون مخالف حکومت و در تلاش زمینه سازی برای ایجاد نظام استبدادی هستند".

وی نهادهای امنیتی حکومتی را به جانبداری متهم کرده می‌گوید که در حال حاضر حکومت با بی عدالتی کامل از امکانات دولتی علیه رقبای سیاسی شان سوء استفاده می‌کند.

آقای احدی گفت:"موسسات امنیتی کاملا جانبدار و سیاسی شده و حکومت با بی عدالتی کامل از امکانات دولتی در تعیینات دولتی و ایجاد تشکیلات بدون ضرورت برای جلب حمایت سیاسی اشخاص ذینفوذ استفاده می‌کند، این تحولات در ادارات حکومتی در سه سال اخیر تاثیرات منفی بر توانمندی حکومت، بر ایجاد امنیت در کشور و اعتماد مردم بر حکومت کرده است".

رییس جبهه ملی نوین، یکبار دیگر حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت قانونی دانسته تاکید کرد که بی‌ کفایتی، تلاش برای حذف رقبای سیاسی و سوء استفاده از امکانات دولتی از سوی مسوولان حکومتی برای مردم  افغانستان غیرقابل قبول شده است. اوی می‌گوید که بی کفایتی و تمایل استبدای حکومت سبب نابسامانی زیادی در کشور شده است.

او وضعیت کنونی را بحرانی خوانده تاکید کرد که بحران کنونی موجودیت دولت را به خطر انداخته و به سرحدی رسیده که هیچ کسی امن نیست.

او تاکید کرد که حکومت توانمندنی حل مشکلات کنونی را ندارد. او گفت که حکومت باید برای حل کنونی به دونرهای خارجی تکیه نکند زیرا آنان مسایل سیاسی داخلی را نمی‌توانند حل کنند.

او از حکومت خواست که برای بیرون رفتن از بحران کنونی به زودی مجلسی بزرگی را با سیاسیون افغانستان راه اندازی کند تا همه باهم به یک راه حل تازه برای بیرون رفتن از وضعیت کنونی برسند.

مسوولان حکومتی مصروف حذف رقبای سیاسی‌ هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد