مسوولیت-پذیری-باید-به-فرهنگ-مبدل-شود

رییس جمهور غنی تاکید داشت که افراد مسلح غیر مسوول در سراسر کشور به یک معضله مبدل شده اند، بنا براین مسوولیت پذیری باید به فرهنگ مبدل شود، زیرا رعایت نظم و دسپلین عسکری لازم و حتمی می باشد.

به گزارش  افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز یک شنبه(24، سرطان) طی یک نشست خبری گفت که افراد مسلح غیر مسوول در سراسر کشور به یک معضله بدل شده اند، عملیات فاریاب، ارزگان، فراه و سایر عملیات ها به اساس خواست مردم بوده و مردم تقاضای حاکمیت قانون را دارند. اگر قوای امنیتی ما ممثل حاکمیت قانون نباشند، صلح با چالش رو به رو خواهد شد.

وی افزود؛ برای صلح نیروی مسلکی، ملی و بی‌طرف که قابل اعتماد همه باشد نیاز است. بنابراین برخورد با افراد مسلح غیر مسوول یک بحث ملی و خواست عموم مردم می باشد، تا در مورد افراد و گروه های غیر مسوول اقدامات لازم صورت گیرد.

آقای غنی اظهار داشت که بالای دستگاه عدلی و قضایی کشور منحیث یک قوه مستقل اعتماد کامل دارم، از اقدامات شان حمایت میکنم، انها با حفظ بی‌ طرفی خویش در چارچوب قوانین نافذه کشور به قضایا، به اساس اصل مسوولیت‌ پذیری رسیدگی می کنند و از حمایت کامل برخوردار اند.

رییس جمهور غنی گفت؛ تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در برابر قانون مسوولیت دارند و به مردم پاسخگو می باشند، و لازم است تا مطابق به احکام و ارزش های دین مبین اسلام، قوانین نافذه کشور، ارزش های حقوق بشری و موازین انسانی، رفتار کنند.

وی افزود؛ اگر در هر نوع شرایط جنگی قرار داشته باشیم رعایت نظم و دسپلین عسکری لازم و حتمی می باشد، مسوولیت پذیری باید به فرهنگ مبدل شود، هر کدام ما مسوول هستیم و به شما اطمینان میدهم که با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی چند روز قبل نیز گفته بود؛ مشروعیت نظام در انحصار مشروع قوه است و این امر تنها به حکومت افغانستان مربوط می باشد. بنابراین ضمن تاکید بر داشتن قاطعیت در زمینۀ تحکیم قانون، گفت که افراد مسلح غیر مسئول باید مسئول شوند و یا آنان را مسئول می سازیم.

مسوولیت پذیری باید به فرهنگ مبدل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد