مسیر-تازه-گفتگوها-با-امریکا-باز-شد

بشیر نورزی، واپسین زندانی در زندان گوانتاناموی امریکا پس از آزادی و انتقال به کابل می‌گوید: با یک شهروند امریکایی تبادله شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بشیر نورزی، از افراد نزدیک امارت اسلامی بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ سنبله) به مسوولان حکومت سرپرست در میدان هوایی کابل تحویل داده شد.

نورزی ساعات پس از انتقال به کابل، با شماری از مقام‌های امارت اسلامی در یک نشست خبری اشتراک کرده و گفت: «این یک خبر خوب و خوش‌آیند است که در کشور خود برگشتم و یک شهروند امریکایی آزاد شده است».

نورزی افزود که با رهایی او از زندان گوانتانامو، مسیر مذاکره و گفتگو برای صلح میان امارت اسلامی و امریکا باز خواهد شد.

او از تلاش‌ مقام‌های امارت اسلامی برای آزادی‌اش ابراز قدردانی کرده و گفت که امریکا و جامعه جهانی باید راه مذاکره و گفتگو را با حاکمان کابل در پیش بگیرند.

پیش از این گزارش شده بود که ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در سفری به قطر روی آزادی نورزی با مقام‌های قطری گفتگو کرده است.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در این نشست خبری گفت که مارک فری ریچز، انجنیر امریکایی در ازای آزادی بشیر نورزی از بند رها شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت که بامداد امروز (دوشنبه، 28 سنبله) مارک فری ریچز در برابر آزادی بشیر نورزی که به اتهام قاچاق مواد مخدر در بند ایالات متحده به سر می‌برد، تحویل داده شده است.

مارک فری ریچز انجینر و سرباز نیروی دریایی امریکا است که یک دهه در افغانستان در پروژه های توسعه کار کرده است. او در اوایل سال 2020  از سوی نیروهای امارت اسلامی ربوده شد بود.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی در دوحه نیز گفت که بشیر نورزی پس از دو دهه زندان از گوانتانامو آزاد و امروز وارد کابل شده است.

این در حالی است که بشیر نورزی در سال 2005 در نیویارک امریکا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد. او به قاچاق بیش از ۵۰ میلیون دلار هروئین به ایالات متحده متهم شده بود.

مسیر تازه گفتگوها با امریکا باز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد