مشارکت-زنان-درتصمیم-گیری-های-جامعه-از-اولویت-های-دولت-است

وزیر خارجه کشور میگوید که دولت با رشد و ارتقای ظرفیت زنان در عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در تلاش آوردن زنان در متن تصمیم گیری های جامعه است.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در چهارمین سمپوزیم زنان افغان در کابل گفت که سمپوزیم کنونی، ادامۀ سمپوزیم واشنگتن، اسلو و کابل است که بر محور توانمندسازی زنان در عرصه های مختلف و تبادل تجارب بین المللی در این زمینه، برگزار می شود.

وی افزود که هدف اصلی این سمپوزیمها، تقویت مشارکت زنان افغانستان در پروسه های مختلف است و به همین دلیل، امسال با توجه به نیاز کشور، روی نقش زنان در تامین صلح تمرکز شده است.

صلاح الدین ربانی گفت که این سمپوزیم فرصت خوبی است تا پیرامون موضوعات مختلف از جمله اینکه چطور زنان می توانند در خشکانیدن ریشه های جنگ و خشونت های ناشی از آن و دست یابی افغانستان به صلح پایدار نقش داشته باشند، بحث شود.

وی افزود: نقش زنان در پیشرفت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورهای توسعه یافته برجسته و ملموس است، اما متاسفانه طی نزدیک به چهار دهه جنگ، زنان در افغانستان بیشتر از مردان به حاشیه رفته اند.

صلاح الدین ربانی گفت زنان افغانستان بیشتر از قبل آسیب پذیر شده اند و به قربانیان اصلی پیامدهای زیانبار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جنگ بدل شده اند و به همین دلیل، ما برای ایفای نقش زنان در تامین صلح عادلانه و امنیت پایدار توجه ویژه داریم.

وزیر خارجه گفت که توانمندسازی اقتصادی زنان، مبارزه برای کاهش و محو خشونت، ارتقای مشارکت سیاسی زنان در مدیریت کلان کشوری و فراهم کردن فرصت آموزش و پرورش همگانی برای دختران، از مهمترین اقدامات دولت افغانستان در راستای برگرداندن زنان به متن تصمیم گیری های جامعه بوده است.

وی گفت که دولت افغانستان طی ۱۷ سال اخیر برای توانمند سازی زنان و تامین حقوق آنها، گام های برداشته است تا آنها به عنوان بخشی از نیروی انسانی جامعه در نوسازی و بازسازی زیرساختهای کشور نقش داشته باشند.

مشارکت زنان درتصمیم گیری های جامعه از اولویت های دولت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد