مشاور-امنیت-ملی-عازم-عربستان-سعودی-شد

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی، پس از یک سفر رسمی به چین این بار عازم عربستان سعودی شده است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمدالله محب، قبل از سفر به عربستان سعودی گفتگوهایی را در مورد روند صلح، با مشاور شورای امنیت ملی امارات متحده عربی در ابوظبی و زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در دبی داشته است.

در اعلامیه شورای امنیت آمده است: “در دیدار با مشاور شورای امنیت ملی امارات متحده عربی روی موضوعات صلح به رهبری افغان‌ها و همچنان مبارزه مشترک با تروریزم بحث شده است”

این در حالی است که پیش از این مشاور شورای امنیت سفرهایی به هندوستان و چین در پیوند به صلح داشته و تاکید بر رهبری صلح توسط افغان‌ها داشته است.

از سوی هم، زلمی خلیلزاد چهارمین دور سفر خود را در راستای تامین صلح در افغانستان به کشورهای منطقه آغاز کرده است.

حکومت افغانستان همواره تأکید دارد که صلح باید با رهبری حکومت افغانستان به پیش برود. اما طالبان این خواست حکومت را نمی‌پذیرند و حتی حاضر نشده‌اند با حکومت افغانستان گفتگو کنند. این گروه حکومت افغانستان را دست نشانده می‌خواند و بر ادامه گفتگوهای صلح با امریکا تأکید دارد.

قابل ذکر است که تا حالا دو – سه نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین با ابتکار چین برگزار شده و در تمامی این نشست‌ها بر رفع سوء تفاهم میان اسلام آباد و کابل تلاش شده است.

مشاور امنیت ملی عازم عربستان سعودی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد