مشاور-امنیت-ملی-پاکستان-به-کابل-رسید

مشاور امنیت ملی عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در راس یک هیأت، امروز( شنبه، ۹دلو) برای گفتگو با مقام‌های حکومت طالبان وارد کابل شده است.


به گزارش افغان نیوز؛ منصور احمدخان، سفیر پاکستان در کابل افزوده‌است که مشاور امنیت ملی کشورش «جلسات رسمی متعددی برای تقویت تعامل بشردوستانه و اقتصادی خواهد داشت.»

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی «امارت اسلامی» نیز به طلوع‌نیوز گفته‌است، گفتگوها میان هیأت پاکستانی و مقام‌های حکومت طالبان آغاز شده‌است.

به گفته آقای سمنگانی، دوطرف روی مسایل گوناگون گفتگو می‌کنند.

معید یوسف؛ مشاور امنیت ملی پاکستان قرار بود حدود ۱۰ روز قبل به کابل سفر کند؛ اما سفر او به دلیل آنچه سفارت پاکستان در کابل وضعیت بد جوی عنوان کرده‌بود به تعویق افتاد.

این درحالی است که در نخستین‌ روزهای سقوط کابل، سفر بحث‌برانگیز رییس پیشین آی‌اس‌آی به کابل با موجی از اعتراضات ضد پاکستانی مردم افغانستان همراه شد و معترضان با شعار «پاکستان بیرون شو» خواستار پایان مداخلات همسایه جنوبی در امور افغانستان شدند.

از سوی دیگر، اخیرا اختلاف‌های مرزی میان پاکستان و طالبان در پی برچیدن حصارهای مرزی نظامیان پاکستانی از سوی طالبان افزایش یافته‌است. 

فرستاده طالبان در پاکستان گفته‌است که دولت امارت اسلامی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره سرنوشت خط دیورند را ندارد. پاکستان اما تاکید کرده که حصارکشی مرزی به کمک طالبان، تکمیل خواهد شد.

گفتگو درباره اختلاف‌های مرزی و سرنوشت دیورند یکی از اهداف سفر جاری معید یوسف به کابل عنوان می‌شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد