مشترکات-فرهنگی-و-زبانی؛-فرصتی-برای-گسترش-روابط-تهران-و-کابل

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری کشور مشترکات فرهنگی و زبانی را میان ایران و افغانستان، از بسترهای مناسب رشد و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ها مختلف خواند.

به گزارش افغان نیوز: محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر معاونت دوم ریاست جمهوری با محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری بر گسترش روابط میان دو کشور همسایه تاکید کرده و مشترکات فرهنگی و زبانی را میان دو کشور، از بسترهای مناسب رشد و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ها مختلف خواند.

محمد رضا بهرامی سفیر ایران نیز دو کشور افغانستان و ایران را دوست دیرینه و دارای مشترکات عمده فرهنگی و جغرافیایی عنوان کرده و تاکید کرد که کشورش در کنار افغانستان بوده و همواره خواهد ماند.

همچنان سفیر ایران، از اراده حکومت افغانستان برای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرده و گفت که کشورش نیز از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با افغانستان استقبال می‌کند.

این درحالی است که ایران و افغانستان دارای مشترکات و یگانگی‌های زیاد فرهنگی، زبانی و تاریخی هستند و سرمایه‌گذاری روی این موارد می‌تواند سبب نزدیک شدن دو ملت شود.

مشترکات فرهنگی و زبانی؛ فرصتی برای گسترش روابط تهران و کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد