مشروعیت-نظام؛-محور-گفتگوی-کرزی-و-عبدالله-با-سفیر-ایران

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد كرزى رئيس جمهور پیشین کشور با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل روی اسقرار نظام مبتنی بر اراده مردم بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی با نشر اعلامیه گفته که این نشست، امروز چهارشنبه(۳، سنبله) در کابل صورت گرفته است.

هرسه جانب در مورد افغانستان با ثبات و اسقرار نظام مبتنی بر اراده مردم که از مشروعیت ملی و بین‌المللی بر خوردار باشد، بحث و گفتگو کرده‌اند.

عبدالله و كرزى، روز گذشته در دیدار با نماینده ویژه قطر برای افغانستان نیز بر ادامه و موفقيت پروسه‌ی سیاسی تأكيد کردند که در نتیجه آن دولتى به‌ وجود آید تا بتواند مشروعیت ملی و بین‌المللی را کسب نمايد و خواست ها و اراده مردم افغانستان در آن منعکس شود.

از سوی هم، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست خبری گفته که تهران آخرین تحولات افغانستان را رصد کرده و آماده است تا در روند توافق بین طرف‌های مختلف افغانستان سهولت ایجاد کند.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، نظام آینده افغانستان را اسلامی و فراگیر خوانده و گفته که نظام آینده مربوط به یک گروه و قشر خاص نه، بلکه مربوط به ملت افغانستان خواهد بود.

مشروعیت نظام؛ محور گفتگوی کرزی و عبدالله با سفیر ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد