مشکل-افغانستان-با-تطبیق-کامل-توافقنامه-سیاسی؛-حل-میشود

دکتور عبدالله عبدالله بیان داشت که مردم افغانستان به آگاهی سیاسی رسیده اند، فریب نمیخورند، و راه بیرون رفت از مشکل تطبیق کامل توافق نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی است.

به گزارش افغان خبر: با گذشت دو سال از عمر حکومت وحدت ملی هنوز  مواد مهم توافقنامه سیاسی اجرا نشده است.

هنوز لوی جرگه قانون ساسی دایر نگردیده، نظام صدارتی نشده و پارلمان و ریاست اجرائیه به صورت غیر قانونی  به کار شان ادامه میدهند.

رئیس اجرائیه کشور روز جمعه در مراسم گرامی داشت از سال روز شهادت شهدای بغلان ابراز کرد: امروز ملت ما به سطحی از آگاهی رسیده است که به چشم شان خاک زدن ممکن نیست.

وی افزود: تامین وحدت ملی برای رفع نگرانی عمومی لازمه هر حرکت است اما وحدت ملی هرگز بدون عدالت اجتماعی تامین نمی گردد.

رئیس اجرائیه کشور تصریح کرد که در کنار ده ها مشکل، فرصت های زیادی در پیش رو داریم، وقتی از این فرصت ها استفاده نمی شود، ملت حق دارد به تشویش باشد که چرا مشکلات وجود دارد. ولی ما راه حل این همه مشکلات را تامین عدالت اجتماعی میدانیم.

عبدالله  گفت:"حکومت وحدت ملی براساس ضرورت و صلاح ممکلت ایجاد شد. به این خاطر ما استحکام پایه های آن را به خیر ملت میدانیم که اساس ان تطبیق توافقنامه سیاسی است. به دلیل که قسمت زیاد از مشکلات موجود ناشی از عدم تطبیق مفاد این توافقنامه می باشد. بنابراین ما خواستار اجرایی شدن صد درصد توافقنامه سیاسی هستیم. زمانیکه این مسئله حل شود، حل سایر مشکلات آسان تر می گردد".

اما خواسته های دکتور عبدالله عبدالله از چی کسی است و بای کی ها این توافقنامه را عملی سازند، در حالی که وی رئیس اجرائیه حکومت است و یک طرف این توافقنامه نیز قرار دارد.

 

 

مشکل افغانستان با تطبیق کامل توافقنامه سیاسی؛ حل میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد