مشکل-افغانستان-با-جنگ-حل-نمی‌شود

شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید، فشارهای نظامی قوای بین‌المللی بر مخالفین به هدف ایجاد صلح و ثبات است اما مشکل افغانستان با جنگ حل نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: عطاالرحمن سلیم، معاون شورای عالی صلح افغانستان این موضوع را بعد از آن به رادیو آزادی ابراز داشت که جنرال اسکات میلر قوماندان جدید قوای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت، فشارهای نظامی بر مخالفین مسلح، به هدف تأمین صلح ادامه خواهد یافت.

معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت؛ "طبعاً هر کاری را که می‌کنند در تبانی با نیروهای ما می‌کنند در آن رابطه ما کدام ملاحظه نخواهیم داشت. شورای عالی صلح مطابق برنامه‌های قبلی خود جنگ را به هیچ صورت راه حل نمی‌داند، ما حل قضیه افغانستان را از راه صلح آمیز می‌خواهیم."

آقای سلیم این را هم گفت که شورای عالی صلح آماده‌است مشوره‌هایش را در رابطه با موضوع مصالحه با نیروهای بین‌المللی شریک سازد.

جنرال جان نیکلسن که دیروز کرسی‌اش به‌حیث قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان را به جنرال اسکات میلر واگذار کرد، بار دیگر طالبان را به صلح و آشتی با حکومت افغانستان فراخوند و گفت: به طالبان می‌گویم افغان‌های تان را نکشید، برادران مسلمان تانرا نکشید، حال وقت صلح است تمام جهان شما را تشویق می‌کند که پیشنهاد آتش‌بس و صلح را پذیرفته وارد مذاکرات صلح شوید."

اما جنرال اسکات میلر قوماندان جدید مأموریت حمایت قاطع در افغانستان گفت، فشارهای نظامی ادامه خواهد یافت تا راه برای صلح هموار گردد.

این درحالی است که حکومت افغانستان پیشنهاد صلح و آتش‌بس به طالبان را کرده‌ بود که با استقبال جامعه جهانی مواجه شد، اما طالبان به جنگ‌های‌شان ادامه داده‌اند.

مشکل افغانستان با جنگ حل نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد