مشکل-در-نبود-قانون-نیست،-در-اجرای-قانون-است

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در برنامه معرفی «پالیسی منع آزار و اذیت جنسی خبرنگاران زن» اعلام کرد که قانون وجود دارد اما اجرا نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: این کمیته به مناسبت ۸ مارچ، روز زن، نشستی را برای اعلام این پالیسی با حضور زنان خبرنگار، فعالین مدنی و مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برگزار کرده بود.

صدیق‌الله توحیدی، مسوول دادخواهی کمیته مصونیت خبرنگاران، با ابراز امیدواری از این‌که اجرای این پالیسی، سبب کاهش میزان شکایت خانم‌ها در رسانه‌ها و نهادهای رسانه‌ای می‌شود، تاکید کرد: «فعالیت زنان در رسانه‌ها سبب شده است تا صداهایی که همیشه خاموش بوده، صدای خود را برای دادخواهی بلند کنند.»

مقام‌های این کمیته تاکید می‌کنند که مشکل در نبود قانون نیست، مشکل در اجرای قانون است. آنان می‌گویند که قانون وجود دارد اما اجرا نمی‌شود. به گفته‌ی این مقام‌ها «پالیسی منع آزار و اذیت جنسی خبرنگاران زن» بر اساس قانون اساسی افغانستان تدوین شده و دیدگاه اصلی این پالیسی حمایت جدی از خبرنگاران زن می‌باشد.

عین‌الدین بهادری، مشاور حقوقی کمیته مصونیت خبرنگاران در این نشست گفت: «در عرصه منع آزار و اذیت جنسی قوانین زیادی وجود دارد، ازجمله کود جزای افغانستان که در سال ۹۶ توشیح شد؛ اما ما در این زمینه نیاز داریم تا در درون لایه‌های سکتورها این پالیسی‌ها تطبیق گردد تا تطبیق آن مانع آزار و اذیت جنسی علیه زنان شود»

آقای بهادری تاکید می‌کند که تحقیقات آنان نشان‌دهنده افزایش روزافزون آزار و اذیت جنسی زنان در رسانه‌ها است. مقام‌های کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان تاکید می‌کنند که اجرای این پالیسی در اداره‌ها سبب می‌شود که آزار و اذیت جنسی خانم‌ها کاهش یافته و نقش آنان در سطح مدیریتی پررنگ‌تر شود.

مشکل در نبود قانون نیست، در اجرای قانون است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد