مظاهره-کنندگان-هنوز-پاسخی-از-حکومت-دریافت-نکرده-اند

مقامات محلی ولایت های شمالی می گویند؛ با این که اعتراضات مردم این ولایات وارد ششمین روز شده است اما هیچ پاسخی مثبت یا منفی در رابطه به برگشت جنرال دوستم و آزادی نظام الدین قیصاری از سوی حکومت دریافت نکرده اند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان شوراهای ولایتی ولایت های شمال کشور امروز یک شبنه( ۱۷ سرطان) به خبرنگار افغان نیوز می گویند که حکومت با ترکتباران کشور عقده ای عمل می کند و سکوت رئیس جمهور غنی نسبت به صدای این مردم، نشانۀ کینه و عقده های وی می باشد.

محمد عوض بیک اوغلی ضمن ابراز این مطلب می گوید که تبعید جنرال دوستم و عزل پی هم قوماندان های ترکتبار کشور نشان دهنده ای عقده های است که رئیس جمهور غنی با معاونیت اول دارد.

وی از ارایه جزئیات در این زمینه خودداری کرده هشدار می دهد؛ در صورتی که این سکوت حکومت دوامدار شود اعتراضات مردم نیز گسترش و بیشتر ادامه خواهد یافت.

در همین حال غلام ربانی ربانی عضو شورای ولایتی قندوز به خبرنگار افغان نیوز گفت که حکومت خواسته های هواداران جنبش ملی اسلامی را نامشروع می داند و هیچ توجهی به اعتراضات مردم ندارد.

از سوی هم عبدالحی حیاب، رئیس شورای ولایتی جوزجان تاکید می کند که فاریاب و ولایت های همجوار آن  در وضعیت بد امنیتی و زیر فشار تهدیدات داعش قرار دارند که باید حکومت به دفع مخالفان بپردازند. زیرا دولت به مثابه پدر مردم می باشد و مکلف است که به تمامی خواسته های مردم پاسخ دهد.

وی همچنان علاوه کرد؛ خواسته های مردم ترکتبار برگشت جنرال دوستم، معاون اول رییس جمهور و آزادی نظام الدین قیصاری می باشد که تاکنون به هیچ یکی از این خواسته ها پاسخ مثبت یا منفی داده نشده است.

این در حالی است که عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب اظهار می دارد که هیات اعزام شده از سوی حکومت هنوز به دلایل نامعلومی با معترضان دیدار و یا پاسخی ارایه نکرده اند.

آقای ایلبیک می افزاید که وعده های رهای نظام الدین قیصاری از سوی این هیات به مقامات داده شده اما هنوز این وعده تحقق نیافته است.

قابل یاد آوری است که این نمایندگان شوراهای ولایتی حکومت را به بی پروایی نسبت به مردم می خوانند و تاکید نمودند که مردم نیز محمد اشرف غنی را به عنوان رئیس جمهور قبول ندارند و تمامی تصاویر وی را از سراسر این ولایت برداشته اند.

مظاهره کنندگان هنوز پاسخی از حکومت دریافت نکرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد