معاون-حزب-جمعیت-اسلامی-افراد-حزب-جمعیت-در-شمال-افغانستان-علیه-دولت-میجنگند

احمدضیا مسعود معاون حزب جمعیت اسلامی می گوید که تمام افراد مسلح در شمال افغانستان طالبان نیستند، بلکه افراد احزاب جمعیت اسلامی و جنبش ملی نیز علیه دولت در جنگ قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: احمدضیا مسعود معاون حزب جمعیت اسلامی امروز پنج شنبه (24 جوزا) در مراسم نخستین سالگرد شهادت سالم ایزدیار و دیگر کشته شدگان جنبش رستاخیز گفت که تا حکومت بحران سیاسی را حل نکند به ثبات دست نخواهیم یافت.

وی با انتقاد از حکومت در عرصه مشارکت سیاسی گفت که باید همه اقوام خود را در نظام دخیل بدانند و به حقوق همه احترام گذاشته شود.

بر اساس گفته های آقای مسعود تا زمانی که مشارکت سیاسی رعایت نگردد و انتخابات شفاف در افغانستان برگزار نشود، برگزاری انتخابات های تقلبی نمیتواند زمینه ساز ثبات باشد.

وی میگوید پس از سال 2001 تاکنون ثبات در افغانستان حاکم نشده است چون همه مردم خود شان را در نظام دخیل نمی دانند.

احمدضیا مسعود اعتراف میکند که در انتخابات 2009 که با تیم آقای کرزی همراه بود، تیمش با تقلب برنده شد و در جریان انتخابات 2014 میلادی نیز وی با تیم رئیس جمهورغنی از طریق تقلب صاحب قدرت شده بود.

معاون حزب جمعیت اسلامی علاوه میکند که رکود 50 درصدی اقتصاد افغانستان و از دست دادن کنترل 50 درصد خاک کشور نتیجه تقلب در انتخابات بوده است.

او می گوید در حال حاضر در مناطق شمال افغانستان علاوه بر طالبان، افراد حزب جمعیت اسلامی و حزب جنبش اسلامی نیز در برابر دولت جنگ میکنند.

به باور وی، این افراد خود را در نظام نمی بینند و به همین دلیل سلاح برداشته اند و تا زمانی که مشارکت سیاسی عادلانه فراهم نشود ناامنی ها خاتمه نخواهد یافت.

اما در این محفل عبدالهادی مسلمیار رئیس مجلس سنای افغانستان می گوید که اعتراف تقلب در انتخابات پس از چندین سال فایده ندارد و بزرگان ما نباید حرف های نفاق افکنانه بگویند.

وی همچنان بیان کرد که بزرگان سیاسی نباید خود را وسیله دشمن بسازند و به جنگ کنونی جواز صادر نکنند.

قابل ذکر است که احمد ضیا مسعود در زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته عضو تیم رئیس جمهور غنی بود و پس از پیروزی مدت دو سال در سمت نماینده خاص رئیس جمهور در امور حکومت داری خوب فعالیت داشت، اما پس از آن از سوی رئیس جمهور برکنار شد.

معاون حزب جمعیت اسلامی: افراد حزب جمعیت در شمال افغانستان علیه دولت میجنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد