معاون-دوم-مجلس-سنا-خواستار-برکناری-زلمی-خلیلزاد-از-سوی-امریکا-است

معاون دوم ملجس سنای کشور از دولت امریکا خواستار برکناری زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور برای صلح افغانستان، شد.

به گزارش آژانس افغان نیوز: محمد آصف صدیقی، معاون دوم مجلس سنا امروز(یک‌شنبه، 12 عقرب)  در نشست عمومی  این مجلس گفت که آقای خلیلزاد در روند صلح افغانستان در پی مقاصد شخصی خود است و از دولت امریکا می‌خواهیم که او را از این سمت برکنار کند.

آقای صدیقی افزود که دولت امریکا باید بجای زلمی خلیلزاد نماینده دیگری را در امور صلح افغانستان تعیین کند.

آقای صدیقی هرچند درباره مقاصد شخصی آقای خلیلزاد در روند صلح افغانستان توضیح بیشتر نداد؛ اما گفت که مردم افغانستان حق دارند به صلح دست یابند. او تاکید کرد که آقای خلیلزاد به دنبال تشکیل حکومت موقت در افغانستان است، ولی مردم افغانستان به هیچ صورت حکومت موقت را نمی‌خواهند.

صفی‌الله هاشمی، عضو دیگر مجلس سنا نیز گفت که آقای خلیلزاد در روند صلح افغانستان اشتباهاتی را مرتکب شده که امیدوار است آن اشتباهاتش را جبران کند.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از توقف مذاکرات صلح با طالبان، هفته پیش وارد کابل شد و ریاست اجراییه هدف سفر او را تلاش برای آغاز دوباره گفتگوهای صلح افغانستان اعلام کرد.

این در حالی است که حمدالله محب، مشارو امنیت ملی افغانستان در نشست خبری که طرح هفت ماده صلح حکومت را توضیح می‌داد گفت که آقای خلیلزاد در باره رهایی دو استاد امریکایی که به دست گروه طالبان گروگان هستند، آمده است و هیچ گونه گفتگویی در پیوند به صلح افغانستان نداشته است.

معاون دوم مجلس سنا خواستار برکناری زلمی خلیلزاد از سوی امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد