معاون-شورای-امنیت-ملی-کشور-تعیین-شد

دفتر شورای امنیت ملی کشور رسماً اعلام کرده است که رئیس جمهور غنی، دین محمد جرئت را به عنوان مشاور ارشد ریاست جمهوری و معاون دفتر شورای امنیت ملی کشور تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز: شورای امنیت ملی می‌گوید که رییس جمهور با صدور حکمی، دین محمد جرئت، را به عنوان مشاور ارشد عالی ریاست جمهوری و معاون دفتر شورای امنیت در بخش انسجام حمایت از مردمی از نیروهای امنیتی تعیین کرده‌است.

در حکم رییس جمهور کشور آمده‌است که آقای جرئت، به تاسی از فقرۀ ۱۳ مادۀ ۶۴ قانون اساسی تعیین شده تا از تجارب و اندوخته‌های علمی وی در عرصۀ حکومت‌داری خوب استفاده گردد.

گفتنی‌ست که دین محمد جرئت از رهبران جهادی و سیاسی در کشورست که در دوران‌های مختلف جهاد افغانستان اشتراک داشته و درحال نیز رهبری روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان را بر عهده دارد.

دین محمد جرئت درحالی به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور کشور تعیین می‌شود که قبل از این شماری از آگاهان سیاسی از افزایش تعداد مشاوران ریاست جمهوری انتقاد کرده‌اند.

گفتنی‌ست که در جریان هفتۀ گذشتۀ نیز سندهای از سوی رسانه‌ها به نشر رسید که در آن آمده بوده، رییس جمهور در حال ۴۸۴ مشاور در بخش‌های مختلف دارد که معاش مجموعی آنها بیش از ۲۷۰ میلیون افغانی گفته شده بود.

در واکنش به این سندها، دفتر سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری، خبرهای نشر شده را رد کرده و خاطر نشان ساخته بود که رییس جمهور درحال حاضر بیش از ۱۰۰ مشاور دارد.

معاون شورای امنیت ملی کشور تعیین شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد