معاون-فدراسیون-فوتبال-بی-گنا-شناخته-شد

جمشید رسولی، سخن‌گوی اداره دادستانی کل افغانستان می‌گوید که همایون کارگر، معاون فدراسیون فوتبال کشور پس از بررسی‌ها در مورد آزار و اذیت دختران، بی گناه شناخته شده است.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی، امروز یک‌شنبه(۷دلو) در یک نشست خبری گفت که هیأتی دادستانی که مسئولیت بررسی این رویداد را دارد در همکاری با وزارت داخله افغانستان به عهده دارد از محلی که در گزارش از آن به عنوان جایی یاد شده که دختران فوتبالیست مورد اذیت و آزار قرار گرفته ، نیز بازدید نموده و از آن عکس برداری شده است.

هم‌چنان آقای رسولی گفت که از اعضای فدراسیون فوتبال نیز تحقیق صورت گرفته و هیأت لیست دخترانی را که در کمپ اردن حضور داشتند مورد بررسی قرارداده است.

به گفته‌ای او:” از ۳۰ تن از اعضای فدراسیون فوتبال و دختران فوتبالیست تا حال  تحقیقات صورت گرفته  وهم‌چنان یک نامه به فیفا نیز ارسال شده تا در صورتی که اسناد و شواهد با خود دارند با این هیات شریک سازند. با کمپنی که در این گزارش از آن نامبرده شده نیز تماس گرفته شده و دلیل فسخ قرار داد نیز خواسته شده است.”

سخن‌گوی دادستانی کل افزود با خالده پوپل، کسی در این مسئله بیشتر از همه ذکر شده نیز تماس گرفته اند و از او خواسته اند تا اسناد خود را در اختیار دادستانی کل قرار بدهد.

آقای رسولی ضمن اطمنان از شفافیت در بررسی این قضیه گفت:” در بررسی ابتدایی وظایف ۵ تن از مسئولین به شمول رئیس فدراسیون فوتبال، معاون فدراسیون، سکرتر جنرال و مسئولان دروازه‌ها به حالت تعلیق در آمده بود تا از اعمال نفوظ شان در این قضیه جلوگیری شود. همایون کارگر، معاون فدراسیون فوتبال پس از بررسی بی گناه شناخته شده و وظیفه او به حالت عادی برگشته و او می‌توان همانند گذشته به کار خود ادامه دهد.”

دادستانی کل هم‌چنان می‌گوید که قرار است پس از اجازه نامه از وزارت خارجه هیات توظیف شده برای بررسی بیشتر موضوع به چند کشور اروپایی نیز سفر کند.

این درحالی است که بیش از یک ماه قبل روز نامه گاردین گزارشی را نشر کرد که در آن گفته شده بود، دختران فوتبالیست از سوی اعضای مرد فدراسیون فوتبال مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. در آن گزارش آمده بود که این سوءاستفاده در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و در اردوی تمرینی تیم ملی فوتبال افغانستان در کشور اردن در فبروری سال گذشته اتفاق افتاده است.

 

معاون فدراسیون فوتبال بی گنا شناخته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد