معرفی-نامزد-وزیران-پیشنهادی-سپیدار-به-ارگ

پس از دوماه امضا توافق نامه سیاسی میان ارگ و سپیدار منابع نزدیک به داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، نهایی شدن فهرست نامزد وزیران سپیدار را تایید کرده و گفته که این نامزد وزیران به ارگ معرفی شده اند.

به گزراش افغان نیوز: بر بنیاد فهرست که به رسانه‌ها رسیده است، 14 نامزد وزیر به شمول یک نامزد وزیر زن، از طرف سپیدار به رییس جمهوری معرفی شده و قرار است پس از تایید رییس جمهور، برای اخذ رای اعتماد به پارلمان فرستاده شوند.  

بربنیاد این فهرست، مسعود انداربی، نامزد وزیر امور داخله؛ انورالحق احدی، نامزد وزیر زارعت آبیار و مالداری؛ فضل احمد معنوی، نامزد وزیر عدلیه؛ نور رحمان اخلاقی، نامزد وزیر مهاجرین و عودت کنندگان؛ محب الله صمیم، نامزد وزیر اقوام و قبایل؛ مصطفی مستور، نامزد وزیر دولت در امور صلح؛ معصومه خاوری، نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی؛ نثار احمد غوریانی، نامزد وزیر تجارت؛ سعادت منصور نادری، نامزد وزیر اقتصاد؛ بشیر احمد تینج، نامزد وزیر کار و امور اجتماعی؛ نجیب آقا فهیم، نامزد وزیر دولت در امور شهدا ومعلولین؛ کنشکا ترکستانی، نامزد وزیر تحصیلات عالی؛ عباس بصیر، نامزد وزیر ترانسپور و عزیرالله آرین‌فر به ریاست اصلاحات اداری معرفی شده اند.

پیش از این منابع نزدیک به داکتر عبدالله عبدالله، دلیل تاخیر معرفی شدن نامزد وزیران سهم آقای عبدالله را انتخاب افراد شایسته و متخصص عنوان کرده بودند.

براساس توافقنامه سیاسی که دلیل پایان تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری میان اشرف غنی و داکتر عبدالله به امضا رسید، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی سهم 50 درصدی در معرفی اعضای کابینه دارد.

این در حالی است که پیش از این در جریان دو ماه ارگ ریاست جمهوری یازده نامزد وزیر معرفی کرد و تا کنون برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی نشده اند.

 

معرفی نامزد وزیران پیشنهادی سپیدار به ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد