مقام-وزیر-مالیه-حفظ-شد،-وزیران-ترانسپورت-و-معارف-سلب-صلاحیت-گردیدند

مجلس نمایندگان با عدم پذیرش خواست ریاست جمهوری؛ امروز وزیران ترانسپورت و معارف را سلب صلاحیت کرد، اما وزیر مالیه در مقامش باقی ماند.

به گزارش افغان خبر: با آغاز روند استیضاح اعضای کابینه از سوی مجلس نمیاندگان، ریاست جمهوری دلایل این مجلس را برای احضار وزیران از سوی شورای ملی غیر قابل قبول داست و خواستار تعویق این روند شد.

اما مجلس نمایندگان امروز یک شنبه (۲۳عقرب) بدون در نظر گرفتن سخنان ریاست جمهوری به کار خویش ادامه داد و وزیران (مالیه، معارف و ترانسپورت) را استیضاح کرد.

هرچند این سه وزیر به دستور ارگ در مجلس نمایندگان حاضر نشدند، و اعضای مجلس تصمیم به گذاشتن صندوق در غیاب این سه مقام حکومتی گرفتند و به رای‌گیری آغاز کردند.

سر انجام اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور با گرفتن ۱۱۲ رای رد، ۸۵ رای تایید، پنج رای باطل و دو رای سفید در مقامش ابقا شد.

محمد الله بتاش وزیر تراسپورت و هوانوردی در این رای گیری با گرفتن ۱۴۲ رای رد، ۵۱ رای تایید، شش رای سفید و پنج رای باطل از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد.

بخت با اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف کشور نیز یار نبود و با گرفتن ۱۳۱ رای رد، ۶۸ رای تایید، دو رای باطل و سه رای سفید از مقامش خلع گردید.

مجلس نمایندگان روز گذشته نیز صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمود بلیغ وزیر فواید عامه و نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را از سمت شان کنار زدند.

مقام وزیر مالیه حفظ شد، وزیران ترانسپورت و معارف سلب صلاحیت گردیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد