مقامات-امنیتی-سرگرم-استخدام-های-فامیلی-هستند

رییس جنبش مدنی عدالت اجتماعی در یک نشست خبری گفت که مسئوولان نهادهای امنیتی با درنظر داشت اوضاع جاری کشور، مصروف فعالیت های خانوادگی و استخدام های فامیلی در ادارات هستند.

به گزارش افغان نیوز: نهاد«جنبش مدنی عدالت اجتماعی» امروز یکشنبه( 8 – دلو) درکابل، درنشست خبری گفت که مقامات و نهادهای امنیتی، مصروف مقرر و استخدام اعضای خانواده های شان در پست های مهم و بلند دولتی هستند.

احمد ذکی، رئیس جنبش مدنی عدالت اجتماعی، نهادهای امنتیی و حکومتی را کم کار و بی کفایت خوانده، و اظهار داشت که حکومت و نهادهای کشفی و استخباراتی به جای تقویت ساختار نظام ونیروهای امنیتی، در تلاش تقویت و تجهیز پایگاه ها و نیروهای تروریستی درکشور اند.

آقای ذکی گفته است که معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی هر روز مصروف فعالیت های سیاسی و دور از وظیفه اصلی شان است. مردم و جنبش مدنی عدالت اجتماعی خواهان برکناری وی می باشند.

وی خاطر نشان ساخت، هر گونه مسایل و مشکلات که در پایتخت و بیرون از کشور رخ میدهد، از افراد ملکی و غیرنظامی قربانی می گیرد.

احمد ذکی، حکومت و نهادهای امنیتی را به عدم مدیریت و رهبری متهم کرده، می افزاید، مقامات دولتی با حاکمیت شرایط کنونی درکشور، هیچگونه پاسخ درست و دقیق به رسانه ها و مردم ندارند.

وی در ادامه صحبت های شان، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور را نمونه ی خوب از مقاماتی عنوان کرد که در این روز ها مصروف فعالیت های خانوادگی و خویشاوندی شان هستند.

او می گوید:« وزیر امور داخله در این روزهای اخیر با اوضاع بد امنیتی و بحرانی درکشور، مسئولیت اصلی و ملی شان را کنار گذاشته، مصروف مقرر نمودن برادر شان به عنوان معاون ریاست استخبارات وزارت داخله می باشد.»

از سوی هم رومل خرم، عضو این نهاد می گوید:« دشمن رویکردها و عملیات های شان تغیر کرده اند. اما آمریکا با نشان دادن اینکه با تمام قدرت شان در تلاش از بین رفتن حامیان تروریست و هراس افگنان است، می خواهد که مردم افغانستان را حرم فشار در مقابل حکومت قرار بدهد تا به هدف اصلی شان موفق شود.

وی تصریح نمود، هر زمان که در حوزه های امنیتی برای حل مسایل و مشکلات امنیتی مراجعه نمائیم، قوماندان ها و آمران حوزه را نیشه و بی حال می بینیم.

او گفت، با داشتن چنین مسئولین و حوزه های امنیتی در سراسر کشور، فساد و نا امنی با گذشت هر روز بیشتر شده و مردم انتظار امنیت سرتاسری و اصلاح را نداشته باشند.

جنبش مدنی عدالت اجتماعی حمله های پی درپی انتحاری و گروهای تروریستی را ضعف و بی کفایتی آشکار نیروهای کشفی و استخباراتی دانسته، می گوید که در کابل هیچ گونه ساحه سبز امنیتی وجود ندارد و تروریستان به راحتی می توانند به هدف شان برسند.

این نهاد در اعلامیه شان بیان داشته که برای بهبود وضعیت امنیتی درکشور، معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی برکنار شود و نیز دولت باید افراد که از درون نظام با  تروریستان دست دارند شناسایی و به پنجه قانون بی سپارند.

این درحالی است که روز گذشته در چهار راهی صدارت، نزدیک دروازه ورودی وزارت داخله سابق، یک موتر بمب جازسازی شده جان بیشتر از 200 تن را گرفت.

مقامات امنیتی سرگرم استخدام های فامیلی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد