مقام‌های-ا-ا-خواستار-تعامل-با-جهان-شدند

امارت اسلامی در اعلامیه‌ای، ۲۴ اسد را یک روز «مهم و پرافتخار» در تاریخ افغانستان خوانده و اعلام کرده است که در این روز افغانستان از اشغال و تجاوز بیست‌ساله نجات یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ در این اعلامیه آمده است که همه افغان‌ها باید برای حراست و حمایت از نظام اسلامی آماده باشند.

اعلامیه افزوده است که حاکمیت دین و اجرای شریعت، مسوولیت و اولویت اصلی امارت اسلامی می‌باشد.

در همین رابطه، مقام‌های امارت اسلامی در مراسم سومین سالیاد تسلط دوباره‌ی‌‌شان بر افغانستان، خواستار تعامل و «روابط نیک» با جهان شدند.

این مراسم امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) در پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان با حضور مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی امارت اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است که امارت اسلامی در سیاست خارجی خود دست‌آوردهای چشم‌گیر داشته‌.

 به گفته‌ی او «ده‌ها سفارت در کشور گشوده شده، دیپلومات‌های خارجی به افغانستان سفر می‌کنند و نماینده‌های افغانستان در نشست‌های دیپلوماتیک حضور فعال دارند.

معاون سیاسی رییس الوزرا افزوده است که امارت اسلامی تلاش می‌کند که افغانستان را از رقابت‌های جهانی دور نگه دارد.

به گفته او حکومت سرپرست خواستار روابط نیک با تمام جهان است و به استقلال تمام کشورها احترام می‌گذارد و توقع دارد که جهان نیز به حاکمیت ملی افغانستان احترام داشته باشند.

معاون سیاسی رییس الوزرای گفت ۵۰ سال جنگ در کشور سبب شد که میلیون‌ها شهروند افغانستان را ترک کنند.

او از مهاجران خواست که به گونه داوطلبانه به کشور برگردند. اما او در قسمتی از صحبت‌هایش یاد آور شد که فقر و بیکاری در کشور وجود دارد و حکومت سرپرست برای کاهش این پدیده‌ها تلاش می‌کند.

همچنان سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی نیز در این مراسم تسلط بر افغانستان در بگرام، خواستار تعامل با جهان شده است.

حقانی از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد از فرصت مساعد استفاده‌ی بهینه نموده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند.

 در همین رابطه، عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس الوزرا می‌گوید که مسوولیت تمام رهبران امارت است که تلاش کنند تا ثبات و امنیت به شکل دایمی در کشور حفظ گردد.

حنفی از همه منسوبین حکومت سرپرست خواست که با تمام نیرو تلاش نمایند تا عصبیت‌های قومی، زبانی و سمتی را از بین ببرند و همراه ملت باید با ترحم و شفقت تعامل صورت بگیرد.

معاون اداری رییس الوزرای گفت بعد از حاکمیت حکومت سرپرست عفو عمومی صورت گرفته، امنیت تأمین شد، وحدت و اخوت بین مردم افغانستان تأمین گردید.

او افزود بیش از 400 هزار نیروی متحد تشکیل شد و اقدام برای ساخت زیربنا‌ها در کشور صورت گرفت است.

 

 

 

 

مقام‌های ا.ا خواستار تعامل با جهان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد