ملا-برادر-افغانستان-را-از-وضعیت-بد-اقتصادی-نجات-می‌دهیم

معاون رییس‌الوزاری امارت اسلامی طالبان می‌گوید که تلاش داریم چالش‌ها فراروی سرمایه گذرای را رفع و افغانستان را از وضعیت بد اقتصادی نجات دهیم.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس‌الوزرای امارت اسلامی و رییس کمیسیون اقتصادی طالبان، روز( یک‌شنبه، 29 جوزا) در مراسم افتتاح شرکت«افغان انویست» گفت که بدون سرمایه گذاری و تجارت هیچ کشوری توسعه نمی‌یابد و باید از معادن افغانستان در راستای ریشه کن کردن فقر و ایجاد شغل کار گرفته شود.

وی افزود؛ هرچند مشکلات در زمینه سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، اما مسوولان امارت تلاش می‌کنند این چالش را رفع و زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنند. 

در همین حال، عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان در این مراسم گفت که امارت اسلامی به دنبال راه حلی است که از طریق آن بیکاری و فقر از جامعه ریشه‌کن شود.

استانکزی با اشاره به اینکه تحصیل و تجارت حق همه است، گفت: تمامی تحصیل یافته‌گان باید فهم شان را برای آبادی افغانستان به خرج دهند و کسب علم بر زن و مرد فرض است.

شیرباز کمین‌زاده، ریس اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز در این مراسم گفت که امارت اسلامی امنیت سرتاسری را تامین کرده و تاجران افغان باید در زمینه ثبات اقتصادی کشور تلاش نمایند.

کمین‌زاده گفت که شرکت افغان انویست با سرمایه گذاری ابتدایی ۲۵۰ میلیون دالر توسط سیزده سرمایه گذار ملی ایجاد شده که در بخش های انرژی، زراعت، معادن و ساختمان فعالیت خواهد کرد.
او خواستار حمایت امارت اسلامی از این شرکت تازه تاسیس شده در راستای ایجاد شغل و توسعه اقتصادی کشور شد و گفت؛ تمام سرمایه گذاران باید برگردند و در آبادی کشور سهم بگیرند.

ریس اتاق تجارت و صنایع تاکید کرد که افغانستان ظرفیت تولید انرژی برای صادرات را نیز دارد و جامعه جهانی باید سرمایه‌گذران داخلی کشور را در این زمینه حمایت نماید.

خیرالدین مایل، عضو هیات مدیره شرکت افغان انویست گفت: اکنون وقت آن رسیده که سکتور خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و آسایش شهروندان کشور تلاش نماید.

شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم گفت: « هیچ کشوری با نظام امارت اسلامی مشکل ندارد، اما مسوولان حکومت پیشین در بیست سال گذشته آنقدر خیانت در حق مردم کردند که جای شان در دوزخ است‌.»

او تاکید کرد که دروازه امارت اسلامی به روی تمامی تاجران و سرمایه‌گذاران کشور باز است وآنان با اطمینان کامل می‌توانند، سرمایه گذاری کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر تجارت و صنایع امارت اسلامی نیز گفت که راه حل برای آبادی و رشد اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری در داخل افغانستان است. 

این در حالی است که شرکت« افغان انویست» با سرمایه گذاری سیزده تاجر ملی به گونه‌ای رسمی از سوی مقام‌های امارت اسلامی در کابل افتتاح شده است.

ملا برادر: افغانستان را از وضعیت بد اقتصادی نجات می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد