ملا-برادر-تلاشی‌-خانه‌به‌خانه-به-نفع-مردم-است

معاون رییس‌الوزرای دولت طالبان می‌گوید که تلاشی‌های خانه‌به‌خانه برای تأمین امنیت شهروندان است و مردم در این باره باید از طالبان «ستایش کنند.»

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس‌الوزرای دولت طالبان، امروز پنج‌شنبه( ۱۲، حوت) در نشست ملی سکتور خصوصی در کابل، گفت که تلاشی خانه‌به‌خانه برای امنیت شهروندان است.

وی همچنین گفت که‌ شهروندان باید در این مورد از دولت طالبان ستایش کنند.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرای دولت طالبان افزود که هم‌اکنون امنیت در سراسر کشور تأمین شده و زمینه‌ تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان به گونه‌ی بی‌پیشینه مساعد شده‌است.

طالبان پیش‌تر هم در بیانیه‌ای اعلام کردند که در عملیات تصفیه‌ای در کابل و چند ولایت شمالی، ملا فاضل مظلوم؛ معاون وزارت دفاع طالبان فرماندهی این عملیات را بر عهده دارد.

در همین حال، تلاشی خانه به خانه از سوی دولت طالبان با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از کشور همراه بوده و مردم از برخورد بد نیروهای آن‌ها شکایت داشته‌اند.

افرادی که خانه‌های‌شان مورد جستجو قرار گرفته، از این‌که نیروهای طالبان بدون اطلاع قبلی وارد خانه‌ها شده و حتی به زنان و بچه‌ها فرصت آماده‌شدن نمی‌دهند شکایت دارند.

در برخی موارد گزارش‌هایی از تفتیش زنان و بازرسی وسایل خصوصی و بکس‌های لباس مردم هم منتشر شده که با انتقاد و واکنش منفی مردم همراه بوده‌است.

سازمان‌های بین‌المللی نیز از این اقدام طالبان به شدت انتقاد کرده و خواستار توقف فوری آن شده‌اند.

ملا برادر: تلاشی‌ خانه‌به‌خانه به نفع مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد