ملا-برادر-شرایط-برای-پیشبرد-تاپی-فراهم-است

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی با محمد مراد امانوف، رییس اجرایی کمپنی پایپ لاین گاز تاپی و سفیر ترکمنستان در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر  ملا عبدالغنی برادر، معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۳ میزان) در بیانیه‌ای گفته است که او با مراد امانوف، رییس اجرایی کمپنی پایپ لاین گاز تاپی و سفیر ترکمنستان در افغانستان، دیدار و گفتگو کرده است.

 در اعلامیه آمده است که طرف‌های دیدار کننده در مورد تطبیق توافق پروژه تاپی میان افغانستان، ترکمنستان و آغاز کار عملی این پروژه گفتگوی همه‌جانبه کرده‌اند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا وضعیت کنونی افغانستان را فرصتی مناسب برای پیشبرد این پروژه دانسته و گفته است که افغانستان برای آغاز پروژه تاپی آمادگی کامل دارد. او گفته که امارت اسلامی برای پیشبرد پروژه تاپی آماده همکاری با شریکان این پروژه است.

این در حالی است که پروژه تاپی در سال ۲۰۱۶ توسط رهبران چهار کشور شامل این پروژه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند گشایش یافت. کار بخش ترکمنستان این پروژه در اواخر سال 1396 پایان یافت و کار بخش افغانستان در ماه حوت همین سال آغاز شد اما؛ تا کنون تکمیل نشده است.

ملا برادر: شرایط برای پیشبرد تاپی فراهم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد