ملا-برادر-پس-از-هشت-سال-آزاد-شد

سخنگوی طالبان اعلام کرده که ملا برادر پس از هشت زندان در نتیجه‌ی تفاهم سیاسی میان نمایندگان این گروه و دولت امریکا روز گذشته آزاد گردید.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان تایید کرد که ملا برادر، یکی از بنیانگذاران این گروه در نتیجه‌ی تفاهم سیاسی میان نمایندگان دولت امریکا و طالبان روز گذشته از زندان آزاد شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان به بی‌بی‌سی گفته است که پاکستان پس از هشت سال ملا برادر را آزاد کرده و او روز چهارشنبه (۲ عقرب) نزد خانواده خود رسیده است.

دو مقام استخبارات پاکستان نیز به اسوشیتدپرس گفته‌اند که ملا برادر پس از «مذاکرات به سطح عالی» رها شده است.

ملا عبدالغنی برادر درحالی از زندان پاکستان رها شده است که نمایندگان گروه طالبان با زلمی خلیلزاد، مشاور وزارت امور خارجه امریکا در امور صلح افغانستان در قطر دیدار کرده‌اند.

بر بنیاد برخی از گزارش‌ها، ملا برادر از سال ۲۰۱۰ به این‌سو، در پاکستان زندانی بوده است. او از چهره‌های ارشد گروه طالبان و معاون ملا عمر رهبر پیشین گروه طالبان بوده است.

عبدالغنی برادر در ولایت ارزگان زاده شده و از قوم پوپلزی است. او در سال ۱۹۸۰ در ولایت قندهار جنگ بر ضد قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی پیشین را آغاز کرد و پس از آن با ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان، مدرسه دینی در ولسوالی میوند ولایت قندهار ایجاد کرد.

این در حالی است که پیش از این گزارش شده بود که مذاکرات بین مقامات افغانستان و روسیه در مورد تعیین تاریخ نشست صلح افغانستان در مسکو، بدون نتیجه به پایان رسیده است.

ملا برادر پس از هشت سال آزاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد