ملا-برادر-پیشرفت-می‌خواهیم؛-اما-نه-به-قیمت-ارزش‌های-اسلامی

رییس دفتر سیاسی طالبان در نشست قطر، گفته است که مردم خواهان پیشرفت هستند؛ اما نه به قیمت از دست رفتن ارزش‌های اسلامی، استقلال و آزادی کشور.

به گزارش افغان نیوز؛ مذاکرات نمایندگان هیات دولت افغانستان و گروه طالبان، دیروز شنبه (۲۶ سرطان) در دوحه آغاز شد.

ملا برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در این نشست، گفت که برای برپایی یک نظام مرکزی، مقتدر و مستقل اسلامی باید از منافع و اغراض شخصی و خودخواهی دوری جوییم.

وی گفت که مذاکرات بین‌الافغانی از ده ماه بدین‌سو جریان دارد؛ اما چنانچه توقع می‌رفت این مذاکرات پیشرفت نداشته است. ما هنوز هم ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم مذاکرات به یک نتیجۀ مثبت برسد.

رییس دفتر سیاسی طالبان، از پاسداری قربانی مردم، وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور سخن زد و گفت که مردم خواهان پیشرفت هستند؛ اما نه به قیمت از دست رفتن ارزش‌های اسلامی، استقلال و آزادی کشور.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفت که تأکید به پیروزی از راه زور و خشونت به جای نمی‌رسد؛ زیرا بازندۀ اصلی جنگ مردم افغانستان هستند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی ابراز داشت که باید تفاوت نظریات ما را در معرض اراده و قضاوت جمعی مردم قرار دهیم. ما باید از تحمیل برداشت و نظریات خود به گونۀ غیرصلح‌آمیز خودداری کنیم.

این درحالی است که محمد محقق، مشاور رییس جمهور غنی می‌گوید که اگر گفتگوهای صلح نتیجه ندهد، افغانستان به پرتگاه نابودی قرار گرفته و در نهایت سقوط خواهد کرد.

ملا برادر: پیشرفت می‌خواهیم؛ اما نه به قیمت ارزش‌های اسلامی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد