ملا-حسن-آخوند-فقر-امروز-میراث-نظام‌های-قبلی-و-اشغال-امریکا-است

رییس‌الوزرای حکومت سرپرست حکومت‌های گذشته را به بی کفایتی متهم کرده و می‌گوید که فقر و مشکلات کنونی کشور، میراث نظام‌های قبلی و اشغال امریکا است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا محمد حسن آخوند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست امروز (چهارشنبه، 9 سنبله) در مراسم تجلیل از نخستین سالروز خروج نیروهای امریکایی ازافغانستان در میدان هوایی بگرام ولایت پروان این مطلب را بیان کرده است.

رییس‌الوزاری حکومت سرپرست می‌گوید که جهان به ویژه امریکا به جای ایجاد مشکل برای مردم افغانستان، راه تفاهم و تعامل را با کابل پیش بگیرند.

ملا محمد حسن در مورد نهم سبنله، روزی خروج آخرین سرباز امریکایی از بگرام گفت: «این روز یکی دیگر از دست‌آوردهای بزرگ ملت افغانستان در تاریخ است».

او با بیان اینکه مردم افغانستان در 20 سال گذشته در کنار مجاهدین با مشکلات و سختی‌های شدید روبرو بودند از مسوولان حکومت سرپرست خواست که برای وحدت ملت، آبادی کشور و رفاه مردم تلاش کنند.

رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گفت: «ما باید بیدار باشیم، اهداف شهدا، یتیمان، بیوه زنان و مردم را فراموش نکنیم بیایید تمام توان خویش را برای برآورده شدن آرمان‌های شهدای خویش به کار بگیریم».

ملا حسن خطاب به مردم افغانستان گفت که از کشور فرار نکنند و طعمه تبلیغات دشمنان کشور نشوند، صبر کرده در تقویت نظام و آبادانی کشور با نظام همکاری کنند.
ملا محمد حسن آخوند تاکید کرد که افغان‌ها باید خودشان کشورشان را توسعه دهند و دیگر به خارجی‌ها اعتماد نکنند، زیرا تکیه به خارجی‌ها برای ما کار ساز نیست.

او حکومت‌های پیشین را به بی کفایتی متهم کرده افزود: «کسانی که پیش از این در قدرت بودند و از اشغال‌گران حمایت می کردند کاری برای ملت افغانستان انجام نداده اند و فقر امروز میراث نظام‌های قبلی و اشغال امریکایی‌ها می‌باشد».

رییس‌الوزرا از تجاران و سرمایه گذاران افغانستان خواست تا مسوولیت خویش را در قبال مردم افغانستان انجام داده و با سرمایه گذاری اقتصاد کشور را تقویت کنند.
آخوند در بخش دیگر از سخنان خود گفت: جهان به ویژه امریکا عامل وضعیت نا به‌سامان اقتصادی کنونی افغانستان است که بر اساس آن تحریم‌های غیرقانونی را علیه افغانستان اعمال کرده اند.

او گفت کسانی که 20 سال این مملکت را اشغال کرده بودند و حالا هم درحال ایجاد مشکلات و تبلیغ منفی علیه امارت اسلامی می‌باشند.

رییس‌الوزرای حکومت سرپرست تصریح کرد: «غربی‌ها تبلیغ می‌کنند که 20 میلیون تن در افغانستان گرسنه هستند، اما من به آنها می گویم این گرسنگی را شما هم آورده اید، شما افغان‌ها را تحریم کردید چرا ذخایر ارزی ما را مسدود نمودید؟».
او گفت کسانی‌که خواهان سرمایه گذاری و استخراج معادن افغانستان می‌باشند از سوی امریکا تهدید می‌شوند.

ملا حسن آخوند با اشاره به اظهارات اخیر مقامات امریکایی مبنی بر اینکه افغانستان بار دیگر به لانه تروریستان تبدیل خواهد گفت: «اگر افغانستان به لانه تروریستان تبدیل شود، بدانید که کار خارجی‌ها خواهد بود».

این در حالی است که یک سال پیش، درنهم سنبله آخرین سربازان امریکا از افغانستان خارج و امارت اسلامی به قدرت رسیدند.

ملا حسن آخوند: فقر امروز میراث نظام‌های قبلی و اشغال امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد