ملا-عمر-افغانستان-را-از-تجزیه-نجات-داد

وزیر دفاع طالبان می‌گوید که پدرش(ملا محمد عمر) افغانستان را از تجزیه نجات داده و با دستان خالی در مقابله با اشغال کامیاب شد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی محمد یعقوب، وزیر دفاع، امروز یک‌شنبه(۴، ثو) در مراسم نهمین سالگرد درگذشت ملا محمد عمر، رهبر و بنیان‌گذار طالبان، گفت که ملا محمد عمر، شمال، جنوب، شرق و غرب و تمام اقوام افغانستان را باهم متحد ساخت.

وی افزود که دسیسه‌های زیادی ازسوی طرف‌های مختلف جریان داشت و دارد تا افغانستان را تجزیه کند، اما ملا محمد عمر افغانستان را از تجزیه نجات داد.

به باور او؛ ملا محمد عمر با دستان خالی در مقابله با اشغال کامیاب شد و هیچ‌گاه از کشور بیرون نرفت. 

وزیر دفاع در ادامه گفت که آنان به امنیت افغانستان توجه جدی می‌کنند و تحمل حمله‌های اخیر بر ولایت‌های کنر و خوست از بهر بعضی مسایل ملی بوده است.

در همین حال، عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس وزیران طالبان در این مراسم، گفت: ملا محمد عمر تعصبات قومی و عنعنات که خلاف اسلام بود، را از بین برد.

آقای حنفی خطاب به کشورهای همسایه و جهان، گفت که امارت اسلامی از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد کرد.

این درحالی است که شانزدهم حمل، ۱۳۷۵هجری‌شمسی روز بسیار مهمی در تاریخ ملت مسلمان ما رقم خورد، در چنین روزی هزار و ٥٠٠ نفر از علما، مشایخ و رهبران جهادی افغانستان «ملامحمد عمر» را به‌عنوان رهبر «امارت اسلامی» (دولت طالبان) تأیید کرده و با او به‌‌عنوان «امیر» بیعت کردند و لقب «امیرالمؤمنین» را به او تفویض کردند.

ملا عمر افغانستان را از تجزیه نجات داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد