ملا-هبت‌الله-قضات-در-فیصله‌های-خود-آزاد-اند

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی گفته که قضات در صدور فیصله‌های خود آزاد اند و هیچ کس حق مداخله در کار آنان را ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛  دفتر والی قندهار شب گذشته( شنبه، 5 قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته که رهبر امارت اسلامی در پایان یک سمینار ده روزه قضایی، با مسوولان محاکم ملکی و نظامی ولایت‌های قندهار، زابل و غزنی دیدار و گفتگو کرده‌است.

طبق خبرنامه، شیخ هبت الله گفته که تمامی قاضیان در صدور فیصله‌های خود مستقل اند و یک نظام شرعی از فعالیت دادگاه‌هایش مشخص می‌شود.

هبت الله تاکید کرده که بخش قضا بر تمامی ارگان‌های دولتی حاکم است و ارگانهای دیگر باید به تطبیق کارکردهای قضا اولویت دهند.

او خواستار افزایش کارمندان قضایی شده و افزوده که توجه به این امر ضروری است.

پیشتر سخنگوی امارت اسلامی مخالفت سازمان‌های بین‌المللی و جامعه جهانی با جاری شدن حد و قصاص را بی احترامی به دین اسلام خوانده بود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی (جمعه، 4 قوس) در توییتی نگاشته بود:  امارت اسلامی افغانستان اظهارات سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد و سایرنمایندگان کشورهای غربی در رابطه به تطبیق قوانین جزای دین مقدس اسلام از غیر انسانی و ظالمانه خواندن دره زدن را نکوهش نموده و آنرا بی احترامی به دین مقدس اسلام و مخالفت از اصول بین المللی می‌‌پندارد.

مجاهد گفته که کشورها و سازمان‌ها نباید اجازه دهند که اشخاص مغرض از آدرس آنها در مورد دین مقدس اسلام و احکام آن اظهارات غیر مسوولانه و تحریک آمیز نمایند.

ملا هبت‌الله: قضات در فیصله‌های خود آزاد اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد