ملابرادر-غنی-پیروزی‌اش-را-به-مردم-تبریک-گفت

امارت اسلامی طالبان، پیروزی شان را به مردم افغانستان تبریک گفته و تصریح کرده است که ما مسیر غیر قابل انتظار را طی کردیم و اکنون زمان آزمون است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران ارشد طالبان، امروز دوشنبه ۱۶ آگست (۲۵ اسد) پیروزی نیروهای امارت اسلامی را به تمامی مردم اغغانستان به خصوص شهروندان کابل تبریک گفت.

رویترز با استناد به یک نوار ویدیویی که از سوی طالبان نشر شده، می‌نویسد، ملابرادر در میان شماری از مردان نشسته و با آنان صحبت می‌کند.

ملا برادر که فرد شماره دوم طالبان به شمار می‌رود، گفت است که آنها مسیر غیر قابل انتظار را طی کرده و به موقفی رسیده‌اند که هیچگاهی باور آن نمی رفت.

وی همچنین گفته است؛ پیروزی که نصیب آنان شده در تاریخ نمونه ندارد. بنابراین، ما نباید غرور داشته باشیم، حال زمان آزمون است. 

این عضو ارشد طاابان وعده سپرده که برای ملت خود خدمات ارایه می‌کنیم، آرامش می‌دهیم و تا جاییکه امکان دارد، برای بهبود زندگی آنان به پیش می‌رویم.

این اظهارات مرد شماره دوم طالبان یک روز پس از آن بیان شد که محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، توسط یک طیاره شرکت هوایی کام ایر افغانستان را ترک کرد.

رییس جمهور غنی پس از ترک کشور، گفت که برای جلوگیری از خونریزی، بربادی و ویرانی کابل، افغانستان را ترک کرده است.

از سوی هم، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، امروز دوشنبه(۲۵، اسد) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که يك هيأت بلند رتبه از سران جهادى و سياسى افغانستان به‌شمول مير رحمان رحمانى رييس ولسى جرگه به پاكستان سفر كرده است.

وی افزوده است؛ این چهره‌های مطرح، شام ديروز در ضيافتی كه از سوی اسد قيصر، رييس پارلمان پاكستان به افتخار هيات افغانى ترتيب يافته بود، اشتراك  نموده و طرفين بر دوستى و همكارى متقابل دو كشور تأكيد كردند.

ملابرادر غنی پیروزی‌اش را به مردم تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد