ممنوعیت-ورود-کلدار-از-طریق-گذرگاه-تورخم-به-افغانستان

والی ننگرهار اعلام نموده که ممنوعیت ورود کلدار از طریق گذرگاه تورخم به افغانستان روی دست گرفته شده و هم‌زمان با آن به کسی اجازه داده نخواهد شد تا بیش از نیاز پول افغانی را با خود به پاکستان ببرد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، امروز یک‌شنبه(8، جدی) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از مسوولان شهرک مرزی تورخم، گفته است که ممنوعیت ورود کلدار از پاکستان به افغانستان روی دست گرفته شده و هم‌زمان با آن به کسی اجازه داده نخواهد شد تا بیش از نیاز پول افغانی را با خود به پاکستان ببرد.

این دفتر ورود کلدار از مرز تورخم به افغانستان را از موانع اصلی کارزار منع استفاده از کلدار در ولایت ننگرهار عنوان کرده است. هم‌چنان باشنده‌گان ننگرهار شکایت کرده‌اند که پول افغانی از مرز تورخم به پاکستان منتقل می‌شود تا مانع این کارزار شود.

با این حال، والی ننگرهار هشدار داده است کسانی که قصد انتقال بیش از نیاز پول افغانی را به پاکستان داشته باشند، جزا می‌بینند.

هم‌چنان مسوولان کمیساری تورخم گفته‌اند که به پولیس دستور صریح داده شده است که به هیچ کس اجازه انتقال کلدار به ننگرهار و قاچاق افغانی به پاکستان را ندهند.

مسوولان ننگرهار می‌گویند که این کمپین را به صورت همزمان در مرکز و لسوالی‌های این ولایت گسترش داده‌اند تا به این ترتیب افغانی را در همه ساحات ننگرهار جای‌گزین کلدار پاکستانی کنند.

این درحالی است که پس از آغاز کارزار منع استفاده از کلدار در ولایت‌های جنوب و شرق کشور برخی گزارش‌ها حاکی از این است که مردم با کمبود پول افغانی روبه‌رو شده‌اند و به همین دلیل برخی‌ مارکیت‌ها نیز مسدود شده است.

ممنوعیت ورود کلدار از طریق گذرگاه تورخم به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد