من-یک-افغانم-پس-حق-دارم-در-مورد-خط-دیورند-ابراز-نظر-نمایم

عبدالطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان که چندی پیش خط دیورند را خط مرزی رسمی اعلام کرده بود، گفته است که در این مورد مردم افغانستان تصمیم میگیرند و من نیز جزء مردم حق دارم در این مورد ابراز نظر نمایم.

به گزارش افغان نیوز: آقای پدرام چندر روز قبل در مورد خط دیورند گفته بود که این خط به عنوان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان شناخته شده است و رهبران افغانستان برای فریب افکار عمومی نمی خواهند آن را به زبان بیاورند.

اما؛ پدرام در نشست امروز چهار شنبه (۱۶ حمل) مجلس گفت، بحث دیورند را به این خاطر مطرح کرده است که برای یک مشکل بزرگ ملی راه حل پیدا شود.

پدرام خاطر نشان کرد که اگر مساله دیورند متعلق به مردم افغانستان پس ما حق داریم که در مورد آن صحبت کنیم و هیچ قدرتی نمی تواند زبان مرا ببندد.

با این وجود حرف های آقای پدرام مخالفانی نیز دارد در طول چهار روز گذشته شمار زیادی در برابر وی قدعلم کردند و سخنان سختی را به زبان آوردند.

امروز نیز الله گل مجاهد نیز گفت، کسی که در مورد خط دیورند اظهار نظر می کند، اول باید منافع ملی را در نظر بگیرد بعد صحبت کند.

زمری پاتخوابی گفت که موضوع دیورند مساله ملی است و یک شخص نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند، کسانی که با سوء استفاده از دموکراسی این موضوع را به هدف نفاق افگنی و یا زیان رساندن به منافع ملی دامن می زنند در حقیقت دشمن مردم افغانستان است.

لالی حمیدزی دیگر عضو مجلس هم بیان داشت، صحبت کردن در مورد خط دیورند دهن پارگی است و کسانی که به این مسایل دامن می زنند، "اجنت‌های پاکستان" هستند. 

آقای لالی افزود، مردم افغانستان به خاطر خط دیورند قربانی های فراوانی داده اند و کسانی که با این همه قربانی ها بازهم به این مساله دامن می زند، افغان نیست و باید "از افغانستان برود".

این سخنان آقای لالی واکنش امان الله پیمان دیگرعضو مجلس را بر انگیخت.

این در حالی است که وزارت خارجه نیز امروز خط دیورند را یک خط تنش زا میان دو کشور دانست.

عبدالشکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه کشور بیان کرد دیورند خط سرخ ماست و هیچ دولتی حق ندارد، این خط را به رسمیت بشناسد.

 

 

من یک افغانم پس حق دارم در مورد خط دیورند ابراز نظر نمایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد