مهاجران-اخراجی-با-مشکلات-زیادی-مواجه-هستند

سفارت ا.ا در اسلام‌آباد به شدت از اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از سوی پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که پناهجویان در بازگشت در مرز تورخم و چمن با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت ا.ا در پاکستان بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته است که «به‌شدت نگران چالش‌های ناشی از اخراج اجباری» پناهجویان افغانستان از پاکستان است.

در اعلامیه این سفارتخانه آمده است که امکانات محدود، جستجوی طولانی افراد و موتر‌ها، ناکافی‌بودن پرسنل برای ثبت پناهجویان و ضعف سیستم رفت‌و‌آمد مردم را مختل کرده و به‌ همین دلیل هزاران پناهجوی افغانستان در این دو مسیر در سمت پاکستان گیر مانده‌اند.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد تصریح کرده است که تا اکنون در مورد انتقال دارایی‌های نقدی و غیرنقدی مهاجران و پنا‌جویان افغانستان از پاکستان سیاست واضح وجود ندارد.

این سفارتخانه در اعلامیه خود آورده که در نتیجه‌ سیاست‌های اعلامی پاکستان در مورد انتقال دارایی‌های پناه‌جویان «مافیایی در پاکستان ایجاد شده است که از پناهجویان افغانستان اخاذی می‌کند» و به بهانه‌های مختلف آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

این سفارت در از آزار و اذیت‌ مهاجران و پناهجویان دارای اسناد قانونی افغانستان نیز توسط پولیس پاکستان خبر داده است و گفته است: پولیس پاکستان مهاجران قانونی را به بهانه‌های مختلف دستگیر و مدارک آنان را ضبط می‌کند.

به گفته این سفارت پاکستان حساب‌های بانکی مهاجران دارای اسناد قانونی را مسدود کرده و به صاحب‌خانه‌ها دستور داده است که حتا به آن عده از شهروندان افغانستان که اسناد قانونی دارند، خانه به کرایه ندهند‌.

سفارت افغانستان از دولت پاکستان خواسته است که اخراج اجباری و آزار و اذیت‌ پناهجویان را هرچه «سریع‌تر» متوقف کند تا مردم به میل خود از این کشور خارج شوند‌.

پیش از این نیز ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان، از اسلام‌آباد و سایر کشورهای میزبان مهاجران افغانستان خواسته بود که از اجباری اجباری مهاجران افغان خودداری نمایند.

مهلت پاکستان برای اخراج میلیون‌ها مهاجر و پناهجوی «غیرقانونی» اهل افغانستان برای ترک آن کشور، به پایان رسید اما؛ مقام‌های پاکستان این مهلت را یک روز دیگر تمدید کرده‌اند.

این در حالی است که وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان ا.ا گفته است که روز گذشته بیش از 12 هزار مهاجر از طریق مرز تورخم وارد کشور شده‌اند.

مهاجران اخراجی با مشکلات زیادی مواجه هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد