موج-تحول-افغانستان-خواستار-رعایت-حقوق-زنان-شد

حزب موج تحول افغانستان می‌گوید که براساس فیصله نامه جهانی در مورد حقوق اطفال، تبعیض جنسیتی در تمامی ابعاد به ویژه در زمینه آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ فوزیه کوفی، رهبر حزب موج تحول افغانستان، امروز یکشنبه( 28، سنبله ) در یک پیام ویدیویی گفت که اعلامیه اخیر طالبان نه تنها محدود کننده زمینه آموزش دختران بلکه مغایر اعلامیه قبلی شان در پیوند به حفظ حقوق زنان است.

بانو کوفی بیان کرد، « ما از جامعه جهانی انتظار داریم که مردم افغانستان به‌خصوص زنان و دختران این کشور را برای رسیدن به حقوق شرعی و انسانی شان کمک کرده و در این مقطع تاریخی خاموش نشینند.»

وی تاکید کرد که تغییر و تحول نظام سیاسی نمی‌تواند مردم را از نیازمندی‌ها و ضرورت‌های اساسی زندگی شان، بی نیاز سازد. بنابراین، ما از هر زمان دیگر به همکاری جامعه جهانی و حکومتداری خوب و پاسخگو در کشور ضرورت داریم.

از سوی هم، مرضیه احمدی، عضو رهبری حزب موج تحول گفت که دور نگهداشتن زنان و محروم ساختن آنان از کار و برخورد‌های تبعیض آمیز در مغایرت با اساسات دین مبین اسلام، روش سایر کشور های اسلامی و عرف معمول افغانستان می‌باشد. بنابر این، حق کار و حضور معنی دار زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، به ویژه نقش برجسته شان در رهبری ساختار حکومت جدید از خواسته‌های برحق زنان است.

بانو احمدی تصریح کرد، نادیده گرفتن حق زنان ضربه بزرگ به پیکر اقتصادی و اجتماعی کشور است. زنان افغان زنان 20 قبل نیستند. اینها در راستای حق طلبی شان در هر نوع نظام مبارزه خواهند کرد.

این درحالی است که گروه طالبان وزارت امور زنان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کرده و حضور زنان را در ادارات منع کرده است.

موج تحول افغانستان خواستار رعایت حقوق زنان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد