موج-جدید-اخراج-پناهجویان-افغان-آغاز-می‌شود

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور نگاشته اند که قرار است مرحله دوم اخراج پناه‌جویان اهل افغانستان از پاکستان به‌زودی آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه دان به ‌نقل از منابع خود گزارش داده است که دولت پاکستان به نیروهای پولیس خود دستور داده است که اطلاعات را در مورد محل زندگی مهاجران و پناهجویان افغانستانی دارنده کارت اقامت موقت را هرچه زودتر تهیه کنند.

در گزارش آمده است که احتمالاً مرحله دوم اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستانی از پاکستان در اوایل یا نیمه تابستان سال پیشرو، آغاز خواهد شد.

بربنیاد اطلاعات نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون مهاجر و پناهجوی افغانستانی دارای مدرک قانونی، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت ثبت شده و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در کشور پاکستان زندگی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از مقام‌های دولت پاکستان نگاشته است که در مرحله دوم اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستانی نیز به آنان یک ماه فرصت می‌دهد تا داوطلبانه به کشورشان برگردند.

دولت پاکستان در نوامبر سال گذشته میلادی، مرحله نخست اخراج اجباری حدود ۱.۷ میلیون پناه‌جوی افغان فاقد مدرک اقامت را از این کشور آغاز کرد.

از آغاز این مرحله تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغان داوطلبانه و یا هم به‌گونه اجباری به افغانستان برگشته‌اند.

وزارت امور داخله پاکستان گفته است: «نزدیک به ۱.۷ میلیون مهاجر بیگانه‌ به‌طور غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند که بیشتر آنان افغان‌ هستند.»

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت داخله پاکستان در موج اول اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستانی به تعداد ۲۷۱ هزار و ۹۸۵ مهاجر غیرقانونی از طریق ایالت خیبرپختون‌خوا و ۱۵۹ هزار و ۱۶۱ تن دیگر از طریق مرز بلوچستان به افغانستان بازگشت داده شده‌اند.

اخراج احتمالی مهاجران و پناهجویان افغانستانی از سوی پاکستان در اوایل ماه نوامبر سال گذشته آغاز و تاکنون جریان دارد.

موج جدید اخراج پناهجویان افغان آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد