موضع-ترامپ-می-تواند-یک-چراغ-سبز-تلقی-شود

اعضای مجلس سنا افغانستان در جلسه دیروز خود از سخنان دونالد ترامپ در مورد پاکستان استقبال کردند و گفتند که این موضع گیری می تواند یک چراغ سبز تلقی شود.

به گزارش افغان نیوز: علاوه بر ریاست جمهوری کشور، اعضای مشرانو جرگه نیز در جلسه دیروز خود از سخنان دونالد ترامپ در مورد پاکستان استقبال کردند و خواستار عملی شدن سیاست‌های آمریکا در قبال پاکستان شدند.

محمداعلم ایزدیار، معاون اول مشرانوجرگه نیز گفت: "این سخنان ترامپ مایه دلگرمی و یک سیاست خوب در برابر مبارزه با تروریسم و حامیان تروریسم است که در منطقه کشور پاکستان است و این می‌تواند به عنوان چراغ سبز تلقی شود."

آقای ایزدیار اضافه کرد که امیدوارم که سران دولت آمریکا برای سخنان گام‌های عملی بردارند تا ما شاهد گام‌های مثبت در عرصه‌ی مبارزه با تروریسم و زیر فشار قرار دادن حامیان تروریسم در منطقه باشیم.

فضل‌الهادی مسلمیار، رئیس مشرانوجرگه در جلسه عمومی مجلس سنا گفت: "نظر ترامپ در مورد پاکستان دستاورد مثبت برای افغانستان است؛ این گپ ساده نیست که رئیس جمهوری آمریکا باور پیدا می‌کند که پاکستان با آمریکا فریبکاری می‌کند".

آقای مسلمیار افزود که پیش از این، دولت قبلی و کنونی بارها گفته بودند که پاکستان حامی تروریسم است اما دولتمردان آمریکا این سخنان را قبول نداشتند، اکنون توییت ترامپ علیه پاکستان می‌تواند که آغاز یک فشار عملی و جدی علیه پاکستان باشد.

رئیس مشرانوجرگه همچنین از حکومت خواست که از این فرصت استفاده کند و از جامعه جهانی بخواهد که با تحریم و قطع روابط دیپلوماتیک، پاکستان را تحت فشار قرار دهد تا سیاست خود در قبال افغانستان را تغییر دهد و با تروریسم صادقانه مبارزه کند.

انارکلی هنریار، عضو مشرانوجرگه نیز با استقبال از سخنان ترامپ، گفت که امیدوارم همه کشورهای جهان چهره واقعی پاکستان را بشناسند و علیه آن اقدام جدی بکنند. خانم هنریار تاکید کرد که این مشخص است که پاکستان حامی تروریسم در منطقه است.

اما شماری دیگر از سناتوران به این گفته‌های رئیس جمهوری ایالات متحده به دیده شک می‌نگرند و به این باورند که آمریکا رابطه خود با پاکستان را قطع نمی‌کند.

محی‌الدین منصف، از اعضای مشرانوجرگه در این مورد گفت که گفتارهای مقام‌های آمریکایی با عملشان مطابقت ندارد و تاکنون اقدام عملی نکرده است. آقای منصف افزود که اگر ترامپ می‌خواهد سخنان خود را به واقعیت تبدیل کند، باید علیه پاکستان تحریم وضع کند و یا اینکه از راه‌های دیپلماتیک، پاکستان را تحت فشار قرار دهد.

نجیبه حسینی، دیگر عضو مشرانوجرگه نیز گفت که این سخنان فقط در حساب توییتری ترامپ منتشر شده و موقف اصلی دولت آمریکا نیست.

خانم حسینی علاوه کرد، امیدوارم که این سخنان موقف اصلی دولت آمریکا نیز قرار بگیرد تا گام‌های جدی علیه مبارزه با تروریسم برداشته شود.

بر اساس گزارش شماری از خبرگزاری‌ها، دولت پاکستان در واکنش تویت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سفیر آمریکا در پاکستان احضار کرده و از او در این مورد توضیحات خواسته است. همچنین شامگاه دوشنبه، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در صفحه رسمی تویتر خود نوشت که آنها به" زودی" به تویت دونالد ترامپ پاسخ خواهند داد و تفاوت" واقعیت" و " افسانه" را به مردم جهان خواهند گفت.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رابطه سیاسی پاکستان و آمریکا تنش آلود بوده است. مقامات آمریکایی بارها حکومت پاکستان را متهم به پناه‌دادن و حمایت از گروه‌های تروریستی کرده‌اند و گفته‌اند که این کشور در گذشته همواره، مقامات آمریکایی را فریب داده است. اما مقامات پاکستانی همواره اتهام حمایت از تروریسم را رد کرده‌اند و گفته اند که آمریکا در پی این است که پاکستان را در شکست خود در افغانستان، مقصر بکشد.

موضع ترامپ می تواند یک چراغ سبز تلقی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد