موضع-طالبان-از-زبان-عمران-خان-غنی-باید-برکنار-شود

نخست وزیر پاکستان به نقل از رهبران طالبان گفته است که تا وقتی محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان باشد، آن گروه حاضر به مذاکره نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست وزیر پاکستان، روز چهارشنبه (۲۰ اسد) به جمعی از خبرنگاران خارجی در منزلش در اسلام‌آباد گفت: سه_ چهار ماه پیش، رهبران ارشد طالبان به پاکستان آمده بودند، تلاش کردم آنان را به صلح ترغیب کنم، اما شرط طالبان این است که رییس جمهور غنی باید برکنار شود.

آقای خان در حالی از قول رهبران طالبان سخن می‌گوید که وی به تاریخ ۲۹ جولای در پاسخ به پرسش یک خبرنگار افغان پیرامون عملکرد طالبان در افغانستان گفته بود که ما سخنگوی طالبان نیستیم.

چند روز بعد از آن، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری به اظهارات شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان واکنش نشان داد که گفته بود حکومت افغانستان، طالبان و ایران نمی‌خواهند که داعش در افغانستان ریشه بدواند.

صالح در یک پیام تویتر نوشت: یکبار دیگر شاه محمود قریشی به کفالت از تروریستان طالب، گروه نیابتی استراتیژیک کشورش در افغانستان و منطقه، به صدا برخاست. اما می‌تواند شرح دهد که این اطمینان را از کجا کسب کرده است. آخرین جلسۀ قرارگاه رهبری اردوی پاکستان با شورای کویته و شبکۀ حقانی چه وقت بود؟

صدر اعظم پاکستان در حالی دیدگاه طالبان را در مورد اقتدار در افغانستان بازتاب می‌دهد که چندی پیش، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان گفت که طالبان از مذاکرات صلح و هرگونه تفاهم سیاسی برآمده از آن، خواستار بزرگترین سهم در قدرت اند.

خلیل‌زاد همچنین گفت که جنگ در افغانستان دیگر مشروعیت ندارد و به گفتۀ وی این جنگ برای توازن و تحکیم قدرت میان طرف‌های مختلف درگیر است.

موضع طالبان از زبان عمران خان: غنی باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد