موضع-گیری-جامعه-مدنی-و-رسانه-ها-در-مورد-گفتگوهای-صلح

شماری از نمایندگان جامعه مدنی و رسانه ها خطاب به هیئت اعزامی حکومت در نشست صلح دوحه اعلام نمودند که اشتراک کنندگان در این نشست باید از ارکان مهم گفتگوهای صلح حفاظت کنند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای جامعه مدنی و نمایندگان رسانه ها امروز شنبه( ۱۵ سرطان)  قطعنامه ای مشترکی را برای هیات مذکرات صلح که قرار است فردا در این نشست شرکت نمایند، صادر نموده اند.

در این قطعنامه از نمایندگان و سیاسیون اشتراک کننده در مذاکرات صلح دوحه خواسته شده است تا موضوع آتش بس را جدی گرفته و قبل از هر تصمیمی به منظور آوردن صلح در افغانستان، اعلام آتش نمایند.

فریده نیکزاد یکی از نمایندگان جامعه رسانه ای می گوید که کشورهای عضو این گفتگوها در قطر و نیز سیاسیون و احزاب عازم در دوحه باید منافع ملی و کشوری را مدنظر داشته باشند تا صلح پایدار و صد درصدی در کشور حاکم شود.

خانم نیکزاد علاوه کرد که اگر کشورهای اشتراک کننده در نشست صلح دوحه خلاف منافع ملی و کشوری عمل نمایند و هر یک به دنبال سود شخصی شان باشند، این گونه مذاکرات نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود که اشتراک کنندگان باید از فرصت به وجود آمده برای آمدن صلح در کشور استفاده کرده و برای صلحی که تمام کشورها از آن بهره خواهند برد، مستفید می شوند.

نماینده گان رسانه ها و نهاد های مدنی از حکومت می خواهد تا برای آوردن صلح در کشور تلاش ورزد و از طالبان بخواهد تا به جنگ شان پایان دهند و بیش از این مردم بیگاه  را مورد هدف قرار ندهند.

عزیز تسل عضو دیگر نمایندگان رسانه ها از مذاکرات صلح افغانستان را به سود همه کشورها دانسته می گوید که تامین عدالت اجتماعی، حق انتخابات، مشارکت زنان در روند صلح و نیز آزادی بیان از ارکان مهم گفتگوهای صلح می باشد.

وی خاطر نشان ساخت که شک و تردیدهای زیادی در زمینه نشست های صلح به وجود آمده است که تنها با صداقت و حس همدردی مردم افغانستان قابل حل خواهد بود.

قابل یادآوری است که قرار است فردا یکشنبه، نشست صلح میان نمایندگان افغانستان اعم از حکومت، احزاب، سیاسیون و رسانه ها در دوحه برگزار شود.

در این نشست نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری، نادر متین بیک رئس ارگان های محل و شهرزاد اکبری مشاور فرهنگی شورای امنیت به نمایندگی از حکومت در این نشست اشتراک می کنند.

موضع گیری جامعه مدنی و رسانه ها در مورد گفتگوهای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد