موقف-افغانستان-در-قبال-چین-ارزنده-است

سفیرجدیدچین حمایت افغانستان، ازسیاست چین واحد را ارزنده خواند و گفت: ازموقف مثبت افغانستان درقبال جمهوری خلق چین استقبال و سپاسگذاری می نمایم.

به گزارش افغان نیوز: آقای جاو شینگ سفیر جدید جمهوری خلق چین در دیدارش با امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه ا.ا.ا بیان داشت: که کشورش به حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام دارد و هیچ‌زمانی در امور داخلی افغانستان مداخله نخواهد کرد.

آقای شینگ گفت:که افغانستان طی دو سال گذشته پیشرفت چشمگیر اقتصادی نموده و در مقابل جرایم اقدامات خوبی داشته است.

همچنین در ادامه افزود: که افغانستان طی دوسال گذشته با کشورهای همسایه روابط خوب ایجاد نموده است و من به‌عنوان سفیر تلاش‌های زیادی در راستای تقویت روابط دوجانبه میان افغانستان و چین به‌خرج خواهم داد.

درادامه آقای متقی سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا.ا ضمن ابراز آرزوی موفقیت، تبریکی و خوش آمدی به سفیر جدید چین،گفت: که افغانستان و چین از روابط ویژه ای برخوردار هستندکه گماشتن آقای جاو شینگ به عنوان سفیر جدید از سوی جمهوری خلق چین برای افغانستان اقدامی معنادار و پیامی قابل توجه دارد.

آقای متقی ابراز امیدواری کرد که با معرفی سفیر جدید چین، روابط دوجانبه میان افغانستان و چین گسترش چشمگیری داشته باشد.

 وی افزود: که اکنون فرصت‌هایی زیاد برای تقویت روابط دوجانبه میان افغانستان و چین ایجاد شده است که دوطرف می توانند از آن استفادهٔ بهینه کنند.

در این دیدار آقای جاو شینگ سفیر جدیدجمهوری خلق چین، اعتماد نامه خود را به آقای متقی سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا.ا  ارائه داد.

 

موقف افغانستان در قبال چین ارزنده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد