مولوی-انصاری-هرات-علیه-نظام-فتوا-صادر-کرد

مولوی انصاری، روحانی سرشناس هرات، حمایت از نظام را گناه کبیره دانسته و از نیروهای امنیتی خواست که صفوف اردو و پلیس را ترک کنند.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌الرحمن انصاری، روحانی سرشناس هرات در سخنرانی‌ روز جمعه‌اش در مسجد جامع گازرگاه این ولایت به حکومت تاخت و همکاری با نظام را گناه کبیره اعلام کرد.

وی گفت: "در رأس نظامی‌که اشرف غنی آن غلام حلقه بگوش یهود و نصارا قرار داشته باشد، حمایت از آن گناه کبیره است."

مولوی انصاری افزود: "نظامی‌که امنیت رقاصه‌ها تأمین و بر ملت ستم و در تحت آن خون مسلمیار و نیازی و مفلح ریختانده می‌شود، قابل حمایه نیست".

انصاری از نیروهای امنیتی خواست که صفوف اردو و پلیس را ترک کنند و با خدمت در این نظام، آن دنیای خود را خراب نکنند و آتش جهنم را برای خود نخرند.

شاه حسین مرتضوی، مشاور رییس جمهور غنی در واکنش به این فتوا در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که مردم شریف و بافرهنگ هرات و علمای بزرگوار آن ولایت از حامیان جدی نظام اند. کسانیکه با تروریستان همصدا شده اند در اصل راه خود را از مردم و علمای بزرگوار و اصیل کشور جدا کرده اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر این مولوی از حکومت می‌خواهند که جلو این افراطی‌ها را بگیرد و به آن‌ها اجازه ندهد که در زیر چتر نظام، برای طالبان کمپاین و نیرو جذب نمایند و فتوای تکفیر صادر نمایند.

این درحالی است که پیش از این،  به صراحت اعلام نموده بود که رسانه‌ها به اساس شریعت اسلامی کار نمی‌کنند و جهاد علیه رسانه‌ها روا است.

مولوی انصاری هرات علیه نظام فتوا صادر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد