مکانیزیم-مذاکرات-دولت-با-طالبان-ناقص-است

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نهمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی، شهید صلح گفت که مکانیزیم مذاکرات دولت با طالبان ناقص است و اگر صلحی هم برقرار شود، موقتی خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، روز گذشته در نهمین سالروز کشته شدن پدرش گفت که مکانیزیم مذاکرات دولت با طالبان ناقص است و حتی اگر توافقی هم امضا شود موقتی خواهد بود.

برخی از رهبران دیگر جهادی اما در این مراسم برای ختم جنگ و تامین صلح به همدیگر پذیری تاکید کردند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری در پیوند به نهمین سالیاد برهان‌الدین ربانی نوشته است که او یکی از چهره های تابناک جهاد افغانستان، آموزگار عرصۀ علم و دانش و شخصیت ورزیدۀ میدان سیاست بود که تا آخرین لحظه حیات برای برقراری صلح و ثبات در کشور تلاش کرد و در این راه سترگ جانش را فدا نمود.

اعلامیه افزوده است که ما امسال از سالیاد شهادت استاد برهان الدین ربانی در حالی گرامیداشت بعمل می آوریم که بخاطر تحقق آرزوهای آن شهید جهت تامین صلح پایدار و باعزت در کشور، زمینه مذاکرات مستقیم با گروه طالبان فراهم شده است.

ارگ اظهار امیدواری نموده که تیم مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان با در نظرداشت حدود تعیین شده در لویه جرگه مشورتی صلح جهت رسیدن به صلح پایدار که آرزوی دیرینه مردم افغانستان و از آرمان های بزرگ شهید صلح بود، تلاش های ثمربخش را بخاطر تامین صلح و ثبات پایدار و باعزت در کشور، انجام دهد.

این درحالی است که برهان‌الدین ربانی به دست فردی کشته شد که خودش را نماینده طالبان برای مذاکرات صلح معرفی کرده بود. طالبان مسئولیت ترور او را قبول کرده بودند.

مکانیزیم مذاکرات دولت با طالبان ناقص است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد