مکرون-برای-دومین‌بار-رییس-جمهور-فرانسه-شد

امانوئل مکرون برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد و برای یک دوره پنج ساله بار دیگر کرسی الیزه را از آن خود کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با پیروزی در انتخابات روزیکشنبه برای بار دوم، رئیس جمهور این کشور شد.

وی توانست که رقیب خود را در دور دوم انتخابات٬ به راحتی شکست دهد.

مارین لوپین، نامزد راستگرای افراطی در همان نخستین ساعات بروز نتایج، شکست خود را پذیرفت .

هواداران رئیس جمهورمکرون که دریک چوک در نزدیکی برج مشهور ایفل در پاریس جمع شده بودند خبر پیروزی وی را با شور وهیجان استقبال کردند.

اماحامیان مارین لوپین با شنیدن خبر شکست وی مایوس وسراسیمه شدند.

خانم لوپین در بیانیه یی گفت که نتایج بی سابقه که در این انتخابات به آن دست یافت، در ذات خود برایش یک پیروزی است.

به نظر می رسد که خانم لوپین صحنه را ترک نمیکند. وی به طرفداران خود گفت که درانتخابات پارلمانی ماه جون امسال دربرابر مکرون مبارزه میکند.

نتایج ابتدایی انتخابات نشان داد که رئیس جمهور مکرون به ۵۷-۵۸ فیصد آرا دست یافته است.

بسیاری از چپ گرایان برای اینکه از پیروزی خانم لوپین جلوگیری کرده باشند، به مکرون رای دادند. اولاف شولز صدراعظم جرمنی در پیامی در صفحه تویتر خود با ابراز تبریکی به رئیس جمهور مکرون که حامی اتحادیۀ اروپا است، گفت خوشحال است که به همکاری خود با وی ادامه می دهد.

خانم لوپین درجریان مبارزات انتخاباتی خود وعده کرده بود که روابط پاریس با اتحادیه اروپا، جرمنی وپیمان ناتو را کاهش میدهد.

در صورت پیروزی خانم لوپین و عملی شدن آنچه وی در قبال همکاری با کشور های اروپایی و ناتو ابراز کرده بود، میتوانست امنیت این قاره را متزلزل بسازد، زیرا قاره اروپا پس از جنگ دوم جهانی با بد ترین بحران رو به روست.

هشدار های خانم لوپین جمعیت مهاجرین را نیز آرام نگذاشته بود، او گفته بود که می‌خواهد پوشیدن چادر را در مکان های عمومی فرانسه منع کرده، قصابی های گوشت حلال را مسدود و از ورود مهاجرین به فرانسه جلوگیری کند.

مکرون برای دومین‌بار رییس جمهور فرانسه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد