میدان-هوایی-کابل-نباید-محل-تحقیر-بشریت-شود

معاون اول رییس جمهور غنی با اشاره به اینکه میدان هوایی کابل به محل تحقیر بشریت تبدیل نشود، تاکید داشت که جهان نباید در برابر تروریزم سر تعظیم فرود آورد.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور غنی در برگه تویترش نوشته است که جهان نباید در برابر تروریسم سر تعظیم فرود آورد. 

وی می‌گوید: «اجازه ندهید میدان هوایی کابل به محل تحقیر بشریت تبدیل شود و نظم جهانی باید مبتنی بر قوانین باشد. بیایید به تلاش و انرژی جمعی خود ایمان داشته باشیم.»

آقای صالح احتمالا خطاب به امریکا گفته است که روان شکست خورده شما را بیشتر از تروریست‌ها در معرض خطر قرار می‌دهد.

صالح در یک تویت دیگر گفته است؛ مدارکی در دست داریم که سلول‌های IS-K ریشه در طالبان و شبکه حقانی دارند، به ویژه آنهایی که در کابل فعالیت می‌کنند. 

معاون اول اشرف غنی می‌افزاید که نفی ارتباط طالبان با داعش مشابه انکار شورای کویته است. طالبان به خوبی از استاد استفاده کردند. 

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور غنی نیز با اشاره به اینکه فعالیت‌های فکری – فرهنگی او در جهت بیداری مردم ادامه دارد، تاکید داشت که هیچ گروه و قومی از صحنه سیاسی و اجتماعی افغانستان قابل حذف نیست و انحصار قدرت همواره شکست خورده است.

این درحالی است که شب گذشته، در پی چندین انفجار پی‌هم در نزدیک میدان هوایی کابل ۱۰۳ تن به شمول ۱۳ عسکر آمریکایی کشته و ۱۶۰ تن دیگر به شمول زنان و کودکان زخم برداشتند.

میدان هوایی کابل نباید محل تحقیر بشریت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد