میراث-روزه-امرالله-صالح-در-وزارت-داخله

امرالله صالح، سرپرست وزارت امور داخله کشور از دست آورد های ۲۴ روزه اش در این وزارت به عنوان یک میراث یاد نموده و تاکید داشت که باید بالای آن سرمایه گذاری شود.

به گزارش افغان نیوز: آقای صالح با نشر ویدیویی گفته است که ما در وزارت امور داخله برای اصلاح نیامدیم بلکه برای اتحاد، انسجام و بسیج آمدیم؛ زیرا اصلاح در جای می توان استفاده کرد که اشتباه و غلط باشد.

وی افزود؛ چطور به خود جرات می دهیم که بگوییم ما نهادی را اصلاح می کنیم که هزاران شهید داده است. ما آمدیم گفتم که روحیه، نیروها، امکانات و توان مندی ها را  بسیج می کنیم.

امرالله صالح تصریح نمود که ما اتحاد و انسجام را در سه بخش وزارت امور داخله ایجاد کردیم؛ اول ایجاد همسوی و روحیه مطلق متحدانه در هیات رهبری وزارت. آرزو داریم که این اتحاد و هم فکری شان را حفظ نمایند و نگذارند که اختلافات کوچک میان شان فاصله ایجاد نماید.

پیام ما در روز اول این بود؛ ما تلاش می کنیم که در این زنجیر فولادی وزارت، حلقه ضعیف را پیدا نماییم. بنابراین یافته های من نشان میدهد که قوت و انسجام این وزارت قبل از من نیز قوی بوده اما برداشت از این وزارت غلط صورت گرفته است. زیرا برخی حلقات تلاش ورزیدن برای برجسته سازی شان، نهاد را ضعیف جلوه بدهد و از فضای ضعف به منفعت شخصی شان استفاده کنند.

سوم برخورد مسلکی با معلومات و اطلاعات بود که ما او را مرکزی ساختیم. یعنی ما از اطلاعات ورودی و خروجی وزارت داخله به عنوان یک گنجینه استفاده کردیم. ما پولیس و مقامات کشفی را به منظو بلند بردن حیثیت شان، ممنوع الصدا و ممنوع التصویر اعلام نمودیم و امیدواریم ادامه پیدا کند. زیرا چهره های سیاسی هفده سال با سربازان عکس گرفتند و ندانیستند که تصویر سربازان و مکان های امنیتی از جمله اسرار دولت می باشند. وی افزود؛ هویت جنایت کاران به هیچ وجه اسرار دولتی محسوب نمی شود که ما از پخش و نشر آن خود داری کنیم بلکه به نفع دشمن می باشد. بنابراین ما آمدیم حلقات جرم را افشا کردیم که در نتیجه تعدادی شان تسلیم و تعدادی هم فرار کردند.

آقای صالح گفت؛ از همه مهمتر این بود که ما آمدیم قطع رابطه حلقات سیاست، قدرت، ثروت و هرم جرم را مطرح کردیم و اعلام نمودیم که هرگاه از این حلقات برای ما سفارش خط فرستاده شود، معنی اش این است که کارمندان ما اسرار اداره اش را افشا کرده و تلاش دارند نفوذ گذاری نمایند.

وی افزود؛ مسخره ترین جمله این بود که پولیس باید غیر سیاسی باشد، درحالیکه پولیس باید سیاسی باشد اما گروهی، مذهبی و قومی نباشد. آیا شما فکر می کنید پولیس آمریکا، انگلیس و سایر کشور ها غیر سیاسی است؟ بنابراین پولیس باید از حیثیت مردم، پرچم افغانستان، خاک و جان مردم دفاع نماید که تمام این پدیده ها یک پکیج سیاسی می باشد.

ما آمدیم و به پولیس صلاحیت فیر و دفاع مسلحانه را علیه جنایت کار اعلام نمودیم تا کلمه "خدمه" برای پولیس از بین برود و تبدیل به یک قوت و هیبت شود.

این درحالی است که اکنون گزارش ها می رسانند که امرالله صالح از سمت خود استعفا داده و قرار است با تیم انتخاباتی رئیس جمهور غنی یکجا شود.

میراث24 روزه امرالله صالح در وزارت داخله

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد