میلر-به-طالبان-فرصت-را-از-دست-ندهید

فرمانده نیروهایی امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که گفتگوهای بین‌الافغانی در قطر فرصت خوبی برای طالبان است و این گروه نباید این فرصت را از دست دهد.

به گزارش افغان نیوز:جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهایی امریکایی و ناتو در افغانستان روز گذشته در سفرش به ولایت‌های شمال کشور گفته است که گفتگوهای میان افغانان در دوحه فرصت خوبی برای طالبان است و این گروه باید این فرصت را از دست ندهد.

 طی کم تر از دوهفته اخیر این سومین سفر مقام های ارشد امنیتی به ولایت بلخ می باشد. در این سفر سکات میلر فرمانده نیروهای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان را سه مقام ارشد امنیتی افغان همراهی کردند.

آقای میلر می‌گوید که وی در این سفر، وضعیت امنیتی شمال و شمال شرق کشور را بررسی کرده و در مورد خشونت ها صحبت کردیم تا تا مطمین شویم که خشونت ها کاهش پیدا می‌کند.

وی افزوده است که نیروهای افغان مسوولیت تامین امنیت مردم افغانستان را دارند. ما میدانیم که سطح خشونت ها خیلی بالا است و طالبان باید خشونت ها را کاهش بدهند.

در همین حال، یاسین ضیا، ریس ستاد ارتش افغانستان و ایوب سالنگی معین مالی و اداری ارگان های محل گفتند که نظامیان افغان اخیرا در شمال افغانستان دست آورد های بسیار داشته اند .

نقیب فایق والی فاریاب نیز می گوید که مشکلات ولایت اش را با مقامات ارشد نظامی در میان گذاشته است تا با هماهنگی به آن رسیدگی شود.

سفر مقام های ارشد نظامی افغان و حمایت قاطع به شمال در حالی صورت می‌گیرد که همزمان جنگ میان طالبان و نظامیان افغان در میسر بزرگ راه های مزار – پلخمری و مزار – جوزجان جریان دارد.

میلر به طالبان: فرصت را از دست ندهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد