ناامنی-در-شاهراه‌-های-کشور-همه-روزه-قربانی-می-گیرد

شماری از باشندگان ولایت‌های پکتیا و پکتیکا از بدتر شدن وضعیت امنیتی در شاهراه‌های کشور ابراز نگرانی کرده و می‌گویند؛ بی‌توجهی حکومت سبب شده است که مخالفین هر کار دل شان بخواهند در این مسیرها انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ باشندگان ولایات پکتیکا و پکتیا که تعداد شان به ده ها تن می‌رسید، امروز(چهار شنبه 30 حمل) در یک نشست اعتراضیه در کابل گفتند؛ بی ‌توجهی حکومت سبب شده است تا دامنه نا امنی در مسیر شاهراه پکتیا و پکتیکا گسترش یابد و هر روز مخالفان تعداد زیادی از باشندگان این ولایت‌ها را اذیت و آزار و حتی  به قتل می رسانند.

آنان مدعی شدند که مخالفان مسلح در مسیر شاهراه غزنی - پکتیا و مسیر شاهراه پکتیا – پکتیکا همه روزه افراد ملکی و کارمندان دولتی را از موتر های پائین کرده، اذیت و آزاد داده و حتا آنان را به بهانه همکاری با دولت به قتل می‌رسانند.

طی  ده روزگذشته شاهراه میمنه – اندخوی، شاهد چندین برخوردمیان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی بوده و کسانی که ازین راه رفت و آمد دارند، از نا امن شدن این مسیر ابراز نگرانی کرده  اند.

بختیارگل ځدران رئیس شورای ولایت پکتیا در این نشست با ابراز نگرانی از نا امن شدن شاهراه غزنی – پکتیا گفت: هشت سال می‌شود که این شاهراه نا امن است و در این مدت تعداد زیاد از جوانان از سوی مخالفان به بهانه ها مختلف به قتل رسیده اند.

وی افزود: "طالبان مسلح در مربوطات ولسوالی اندر و چند نقطه دیگر همه روز  مسافرین را از موتر پیاده می‌کنند و مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند."

رئیس شورای ولایتی پکتیا یاد آور شد که  در سال گذشته، بیش از صد محصل در اين مسير از سوی مخالفان مسلح کشته شده اند.

به گفته او، آنان چندین بار مشکلات امنیتی را با رئیس جمهور، وزیر دفاع و داخله شریک ساخته اند، اما خواست انها  تا هنوز نتیجه مثبت در قبال نداشته است.

نادر خان کتوازی نماینده مردم پکتیکا در مجلس نمایندگان نیز گفت که مشکلات امنیتی در مسیر ولایت پکتیا و پکتیکا به حدی رسیده است که مردم دیگرتوان غم و اندوه عزیزانشان که در این شاهراه به قتل می رسند را ندارند.

وی از حکومت خواست تا هر چه زود پوسته های امنیتی بیشتر در مسیر این شاهراه ها را ایجاد کند تا دیگر کسی قربانی نشود.

شیرمحمد فیضی رئیس شورای جوانان متحد پکتیکا هشدار میدهد که مسیر اکثر ولسوالی ها پکتیکا به  مرکز این ولایت  مسدود است و اسلحه در برخی ولسوالی ها به شکل آزاد فروخته می شود و اگر حکومت به وضعیت امنیتی این ولایت توجه نکند، این ولایت همانند کندز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

او گفت که بی توجهی حکومت به این ولایت یعنی مبدل شدن این ولایت به پایگاه های داعش و طالبان.

در اخیر آنان به حکومت دو هفته وقت دادن که اگر به خواست آنان توجه نکند، آنان به اعتراض شان ادامه خواهند و حتی دروازه ریاست جمهوری و پارلمان را بسته خواهند کرد.

ناامنی در شاهراه‌ های کشور همه روزه قربانی می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد