ناتو-از-راه‌-حل‌های-سیاسی-برای-مساله-افغانستان-حمایت-می‌کند

دبیر کل ناتو اعلام نموده که حضور نظامی این سازمان در افغانستان برای ارائه راه‌ حل سیاسی است و از راه‌ حل‌های سیاسی برای مساله افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: ینس استولتنبرگ؛ دبیر کل ناتو روز چهارشنبه (۱۳ سنبله) در یک نشست خبری در بروکسل گفت که ناتو از تلاش‌های امریکا در راستای توافق با گروه طالبان حمایت می‌کند؛ اما با آن‌هم «در مورد زمان دستیابی به چنین توافقی محتاط هستیم».

او افزود: «ما از مذاکرات جاری میان امریکا و طالبان استقبال می‌کنیم و از تلاش‌های امریکا برای رسیدن به یک توافق سیاسی با طالبان نیز حمایت می‌کنیم. اگرچه فکر می‌کنم که در مورد این‌که این موافقه چه زمانی نهایی می‌شود، خیلی محتاط هستم؛ اما با آن‌هم از تلاش‌ها در این عرصه به شدت حمایت می‌کنم.»

آقای استولتنبرگ گفت که از تلاش‌هایی حمایت می‌کند که به حل و فصل سیاسی مسأله افغانستان کمک می‌کند. زیرا حضور ما نیز برای حل سیاسی بحران‌های کنونی این کشور است.

پیش از این دبیر کل ناتو در دیدار با مایک پمپئو؛ وزیر خارجه امریکا نیز گفته‌بود که از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت می‌کند. در عین حال او اضافه کرده‌بود که ناتو به حمایت از نیروهای افغان تا برقراری صلح و بعد از آن متعهد است.

این در حالی است که به‌گفته زلمی خلیلزاد پیش‌نویس موافقت‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان نهایی شده و فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان آن را به کابل آورده تا به رهبران افغانستان در مورد آن توضیح دهد. با این‌همه، حکومت افغانستان در مورد این موافقت‌نامه و آنچه بعد از امضای آن اتفاق خواهد افتاد، ابراز نگرانی کرده و از امریکا خواهان توضیح شده‌است.

ناتو از راه‌ حل‌های سیاسی برای مساله افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد