ناتو-به-دنبال-شکست-داعش-در-افغانستان-است

بل‌سالوین سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در فرماندهی نیروهای ناتو در کابل گفته که هدف ماموریت حمایت قاطع در سال جاری میلادی شکست افراد وابسته به داعش در کشورمان است.

وی این سخن را در مصاحبه با صدای آمریکا بیان کرده و افزوده که در سال گذشته میلادی بیش ازسه هزار جنگجوی وابسته به داعش در 12 شهرستان ولایت ننگرهار حضور داشتند که پس از عملیات‌های نظامی حالا فقط حدود 600 جنگجوی این گروه تنها در سه ولسوالی ولایت ننگرهار باقی مانده‌اند.

مقامات ارتش آمریکا نیز مدعی شدند که سربازان آمریکایی در افغانستان در سال جاری میلادی برای شکست افراد وابسته به داعش و سایر گروه‌های تروریستی حملات خود را در مناطق مشترک مرزی افغانستان-پاکستان گسترش می‌دهند.

«بل سالوین» سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در رابطه با نحوه مبارزه با افراد وابسته به داعش در افغانستان گفت: سربازان آمریکایی به صورت یک جانبه تحت ماموریت «آزادی عمل» عملیات‌های نظامی بر علیه داعش را به پیش برده و یا هم با مشارکت نیروهای ویژه افغان اقدام می‌کنند.

وی افزود: نیروهای ویژه افغان در چند ماه اخیر در مقابله با افراد وابسته به داعش بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده‌اند.

«مایکل‌کوگلمن» کارشناس ارشد مرکز مطالعاتی «ویلسون» در واشنگتن اظهار کرد: مسائل در رابطه با حضور داعش در افغانستان بسیار پیچیده است.

وی ادامه داد: نگرانی‌های عمیقی در این مورد وجود دارد زیرا پرسش اینجاست که افراد وابسته به داعش در مرحله نخست چگونه و چرا موفق به گسترش حضور خود در افغانستان شده است و این موضوعی بوده که ارتش آمریکا در مورد آن توضیحی ندارد.

جنرال جان‌نیکلسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع به مجلس سنای آمریکا گفت: با وجود شکست‌های میدانی افراد وابسته به داعش در افغانستان این گروه توانسته است حملات مرگباری را در کابل و سرتاسر افغانستان انجام دهد.

ناتو به دنبال شکست داعش در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد