ناتو-در-جستجوی-راه-حل-سیاسی-برای-ختم-جنگ-در-افغانستان

سرمنشی پیمان ناتو می گوید، یک راه حل سیاسی را برای ختم منازعه در افغانستان جستجو می کند و در این عرصه تلاش ها را آغاز کرده است.

به گزارش افغان نیوز: ینیس ستولتنبرگ، سرمنشی پیمان ناتو دیروز در بروکسل پایتخت بلجیم در یک کنفرانس خبری گفت، مساعدت ناتو با دیگران فرق دارد: "ما این تلاش ها را طوری انجام نمی دهیم که در مذاکرات صلح مستقیماً سهم بگیریم، چون این اصول ناتو نیست. ما از مذاکرات حمایت سیاسی می کنیم؛ زیرا سهم بزرگ ما در صلح اینست که به طالبان و سایر شورشیان این پیام را بدهیم که شما در میدان جنگ پیروز نمی شوید.

وی افزود؛ ما نیروهای افغان را آموزش می دهیم، به آنها مشورت داده و از آنها حمایت می کنیم، تا قادر شوند به طالبان نشان دهند که از طریق جنگ پیروز نخواهند شد و باید به مذاکرات روبیاورند".

سرمنشی پیمان ناتو همچنان گفت، برای تامین صلح تماس های ایالات متحدهء امریکا با طالبان مهم بوده، اما لازم است تا بعد از این هم در مورد هرنوع مذاکرات با حکومت افغانستان مشورت شود.

ینیس ستولتنبرگ به ادامه افزود:"ما از صلح افغانی به رهبری افغان ها حمایت می کنیم. در عین حال، ارتباط ایالات متحدهءامریکا با طالبان ارزشمند است، من کاملاً مطمین هستم که ایالات متحده، این تلاش ها را در همکاری نزدیک با آقای غنی و حکومت وی انجام داده است."

از سوی هم مایک پامپیو وزیر خارجهء امریکا سه شنبهء هفتهء جاری در مورد مصالحه بین حکومت افغانستان و طالبان گفت، مشکل در پاکستان است که شبکهء حقانی و طالبان در قلمرو آن پناهگاه دارد.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد مشاور خاص وزارت امور خارجهء ایالات متحدهء امریکا برای افغانستان حدود دوهفته قبل در شهر دوحه مرکز قطر با نماینده گان طالبان گفتگو کرد.

ناتو در جستجوی راه حل سیاسی برای ختم جنگ در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد