ناتو-طالبان-و-حکومت-افغانستان-باید-آتش‌بس-اعلام-کنند

ناتو از طالبان و حکومت افغانستان خواسته است تا با تسریع بخشیدن رهایی زندانیان به منظور ایجاد فضای اعتماد از خود حسن نیت نشان داده و به تقاضای جامعه جهانی برای آتش‌بس فوری پاسخ مثبت دهند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در اعلامیه‌یی که دیروز جمعه( ۵، ثور) نشر کرد باردیگر بر به‌میان آمدن یک توافق صلح جامع در افغانستان تأکید  و از تمامی طرف‌ها خواست که به‌گونۀ فوری تعهدات شان را برای کاهش خشونت‌ها عملی بسازند.

در اعلامیۀ ناتو دربارۀ اختلاف‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله نیز اشاره شده‌است: «بازی‌گران سیاسی در افغانستان باید از فرصت پیش‌آمده برای صلح استفاده کنند» و کنار بیاید و یک حکومت «فراگیر» ایجاد کنند.

ناتو هم‌چنان به‌گونۀ فوری از طالبان خواسته‌است که خشونت‌ها را کاهش بدهند و شرایط را برای گفت‌وگوهای صلح آماده کنند.

در اعلامیۀ ناتو آمده‌است که طالبان باید تعهدات شان مبنی‌بر این‌که هراس‌افگنان باردیگر در افغانستان جا نمی‌گیرند، عملی کنند.

شکل‌گیری هیئت گفت‌وگوکنندۀ حکومت افغانستان نیز با استقبال ناتو روبه‌رو شده‌است و این سازمان از طالبان خواسته‌است که بدون معطلی وارد گفت‌وگوهای صلح شوند.

ناتو از حکومت افغانستان و طالبان خواسته‌است که روند رهایی زندانیان را سرعت ببخشند و فراخوان بین‌المللی برای آتش‌بس را بپذیرند.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی نیز از طالبان خواسته است که در ماه رمضان  آتش‌بس کنند؛ اما طالبان این درخواست را رد کردند.

ناتو: طالبان و حکومت افغانستان باید آتش‌بس اعلام کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد