ناتو-ظرفیت‌های-خوبی-برای-صلح-وجود-دارد

معاون فرماندهی ناتو در افغانستان بر افزایش فشارهای نظامی، سیاسی و اجتماعی بر طالبان در راستای متقاعدکردن آن گروه تاکید کرد و گفت که ظرفیت‌های خوبی برای صلح وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: رابرت کنتونی، سفیر ایتالیا در افغانستان روز گذشته (سه شنبه، ۲۱ جوزا) هنگام معرفی جنرال جوانی پرمیجانی به جای سلواتوره انیل یاتو؛ به‌عنوان فرمانده ناتو در ولایت‌های غربی کشور، گفت که کشورش در بخش تمویل و تجهیز نیروهای افغان و توسعه افغانستان متعهد می باشد، زیرا صلح در افغانستان نسبت به هر زمانی امکان‌پذیرتر شده‌است و نباید این فرصت از دست برود.

در این میان، کمپور یاله؛ معاون فرماندهی ناتو در افغانستان بر افزایش فشارهای نظامی، سیاسی و اجتماعی بر طالبان در راستای متقاعدکردن آن گروه به دست‌کشیدن از جنگ تاکید کرد.

وی در عین حال گفت: هیچ راه حل نظامی در جنگ افغانستان وجود ندارد و یگانه راه حل ممکن تلاش‌های سیاسی است. بنابراین من باور دارم که ظرفیت‌های خوبی برای صلح وجود دارد.

در همین حال، زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به ولایت بلخ با عطامحمد نور و محمد محقق معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی روی ايجاد اجماع ملی، سياسی، منطقوی و فرا منطقوی در رابطه به پروسه صلح افغانستان تاكيد كرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وضعیت در ولایت‌های غربی کشور به شدت وخیم است و طالبان طی دوهفته اخیر، بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی را کشته یا زخمی کرده‌اند.

ناتو: ظرفیت‌های خوبی برای صلح وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد